denna COLA! Varför
hejsan.
Vill bara prata av mig lite angående den colakonsumtion vi har idag. Visst läsk i all ära - det är gott - men jag tycker inte det finns någon anledning att ge det till små barn. Varför låta dem smaka? De saknar inte det de inte har smakat. Jag tycker inte att man göra barnen en tjänst genom att låta dem smaka något så sött i tidig ålder.
Visst visst, vad vet jag...min dotter är bara tre månader ännu men jag har inga planer att tuta i henne sötsaker så fort hon får prova vanlig mat. Choklad och läsk och dylikt kan utan problem vänta...
Har vänninor med sockerspeedade barn samt att det blir ett jäkla liv om du skulle neka dem. Har till och med suttit på middag då colan stått under bordet och man inte vågat fråga om mer för då vet man det blir skrik på ungen ända tills han får. Ja - föräldrarna ger alltid efter vilket är en helt annan diskussion. (Brukar sluta med att ungen druckit ur alla glas och ätit på mer än en tallrik) Regler?!? Lära sig säga nej?!?
Hur som helst bävar jag för den dagen min dotter får äta vanlig mat. För att jag på något klurigt sätt måste förhindra att folk stoppar i henne sötsaker. Jag tycker det är självklart att fråga - men har sett i min omgivning att det är det inte. Man tutar i ungen något ändå, till och med låter ungen smaka öl - tack gudskelov gillade ungen inte det, vad hade hänt då? Eftersom de inte säger nej?
( skriver under känsligt då personer i min omgivning kan känna sig träffade )