Inlägg från: Anonym (läsk-igt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (läsk-igt)

denna COLA! Varför

Jag har en jämngammal släkting vars barn är så sockerspeedad av lösgodis och cola att hon faktiskt bokstavligt talat springer på väggarna!! Om de är hos morföräldrarna och de gömmer undan godis och läsk så äter hon ur sockerskålen i skåpet istället!!

Nu är föräldrarna på väg att separera på grund av dotterns galna beteende. De kommer alltså gå isär istället för att låta bli att ge henne godis tills hon är avgiftad. DET är galet!
    (Att det sedan säkert finns fler anledningar att separera är en annan historia, men detta är vad bråken handlar om).

• Anonym (läsk-igt)

Just ja, jag kanske skulle tillägga att de själva tror att barnet har någon bokstavssjukdom! De vill inte ens försöka se vad som skulle hända utan godiset och colan eftersom de själva vill kunna äta sådant jämt.

• Anonym (läsk-igt)

Det är så skönt att höra om föräldrar som står emot trycket och inför en godisdag per vecka!

Men glass har vår son fått betydligt oftare (tyvärr), eftersom han har haft problem med extremt hög feber väldigt ofta och då är glass tillslut enda sättet att kyla och få i barnet lite näring.

• Anonym (läsk-igt)

Fast vanlig hederlig saft är ju en sockerbomb så det skräller om det Men det är förvisso bättre än läbbiga "sockerfria" drycker som är kemiskt sötade istället.
    Fixa mixade fruktdrycker istället, som går att söta med lite söt frukt om det behövs.

• Anonym (läsk-igt)

Tänk er de barn som (precis som mitt barn) tycker att äppelklyftor är dagens höjdpunkt! Som vräker i sig apelsin som om de hade varit utan mat i en vecka!
    Det handlar bara om vad man vänjer dem vid.
    Problemet är väl att föräldern smakar och tycker att det är surt eller smaklöst och så ska det till en massa socker.
    Men om man inte vänjer dem vid socker på allt så föredrar de plötsligt russinasken i lördagspåsen istället för geleklumparna med förtioelva kemiska tillsatser.

Svar på tråden denna COLA! Varför