• Runguska

denna COLA! Varför

Jag har själv en ganska så lättsam syn på socker tror jag. Sonen har fått smaka det han kunnat (mjölkallergiker) och vissa grejer har han gillat - andra inte. Läsk har han smakat, en tesked kanske vid kanske fyra fem tillfällen sammanlagt. Han är 13 månader nu. Läsk är han inte så förtjust i, eller han gillar smaken men inte bubblet - MER däremot älskar han. Nu är väl inte de så bra att dricka heller, men mängden han druckit är även där liten.

Jag vet inte om vi haft tur, men sonen är förvisso nyfiken på vad vi vuxna äter, men blir aldrig ledsen eller liknande om inte han får. Han vet att vissa saker får han inte äta - kanske på grund av allergin. I och för sig är han så liten fortfarande så det kanske blir annat sen.

I vilket fall så tycker jag att det är synd att godis och läsk är förknippat med gott - skönast vore ju om äpple och banan för alltid fick vara det som är godis. Tyvärr sätter väl vi som föräldrar de riktlinjer barnet sedan får - jag gillar ju godis, glass, chips och läsk. Däremot vill jag försöka att vara ordentligare nu när sonen är äldre och förstår och tar efter mer. För hans och för min och hela familjens skull.

Svar på tråden denna COLA! Varför