Gravid + studenten
Någon som varit gravid och samtidigt tagit studenten? :) berätta hur det känndes? ångrade ni det?
Någon som varit gravid och samtidigt tagit studenten? :) berätta hur det känndes? ångrade ni det?
Ah, vad kul!! Men glöm inte att få i dig vätska under dagen, något man lätt glömer när man har roligt=)
Tog studenten när jag var i vecka 28 :D
Började ett år tidigare i lekis så var ett år yngre än alla med =P
Visst det var tråkigt att inte kunna festa med de andra och så var det jobbigt att gå i högklackat och stå i ett guppande hölass ;)
Men kul var det iaf. Fick dock kramp i fötterna så det stod härliga till :P
Det gick galant iaf och jag ångrar ju inte att jag va gravid.
=)
Tar studenten när jag är i v. 34 :P Nån som vet vart man kan hitta bra studentklännig?
Tog studenten i vecka 13 :) Var aldrig med ute och festade på kvällen, var hemma med släkten ist. Men inte pga att jag var gravid utan för att jag ville:) Orkar man så är det ju bara att göra allt alla andra gör utom att dricka olkohol då. Tror inte jag skulle kännt så mycket annorlunda om jag inte var gravid:)
Och NEJ jag ångrar inte att jag tog studenten gravid:) Min dotter är det bästa som någonsin hänt mig. Självklart slår det att dricka alkohol på sin student! Tusen gånger om:)
Jag tog min examen från Högskolan när jag hade 2 veckor kvar på graviditeten. visst skiljer sig studenten & nexamen en hel del, men vi hade champnange fruckost, avslutning i kyrkan o middag med släkt o senare på kvällen middag/fest med klassen. Jag var med på dagen samt gick efter middagen på kvällen och min sambo satt i beredskap att hämts mig under hela dagen.
Jag tror att man ska försöka vara med på så mycket somm möjligt, det är trotts allt en stor dag i ens liv som inte kommer tillbaka, och mår man för övrigt bra, så varför inte tillbringa sin "egen tid" innan lillen kommer med vännerna!
Visst kan man som gravid vara med ute och festa, finns ju faktiskt alkoholfria alternativ...o visst kan det vara kul vad alla fyllehundar hittar på!!!
Jag tog studenten när jag var i lite mer än sjunde månaden. Jag mådde visserligen väldigt bra under hela graviditeten och hade en hel klass som stöttade mig. Och jag är såååå glad att jag tog mig igenom allt och tog studenten. Det glädjer mig väldigt mycket nu i efterhand!
Hejsan!
Jag skulle ta studenten när jag fick min son. Jag var då 19 år och gick sista året. Han föddes i mitten av maj. Jag ångrar inte att jag "missade" stora delar av sutdenten. Var nykter, missade balen, ölbrännbollen osv. Har därimot kännt lättnad över att jag gick klart och slapp ta igen kurer efter.
Min pojk var dock 5 veckor när studenten kom. Men pga av amning osv så blev det nyktert bla. Det gick hur bra som helst det med, dricka hinner man någon annan gång.
Idag är min son 9 år ( och har en lillebror på 6) och jag läser på högskola till lärare. När jag startade mina sådanna studier var det skönt att man var klar med gymnasiebiten.
Jag var i v 36 när jag tog studenten, har bara glada minnen :)
men var någon av er graviditet planerad?