Inlägg från: Gisse the one and only |Visa alla inlägg
  • Gisse the one and only

Leksaksvapen

Utopia

Mina söner, (har tre) har alla haft och har vapenförbud och det har fungerat ypperligt!! Jag har förklarat för mina barn varför man inte ska leka med vapen och att man inte ska hota andra med vapen (leksaker givetvis). Det har fungerat hur bra som helst och det har resulterat i att de själv sagt till kompisarna att de inte leker med vapen för att det är löjligt och inte alls kul. Mina söner har ej lidit av detta förbud och att de börjar leka pangpang automatiskt, är en myt, det finns inte i generna.

• Gisse the one and only

SuperMia1980

Du vet, jag har tre söner 16 år, 11 år och 2 år och ingen utav dessa tre har lekt "fingerleken" det är inte en naturlig del av utvecklingen och de två stora barnen har gått på dagis och inte blivit påverkade där alls. Den minste går på dagis nu och det är inte tillåtet för barnen att leka pangpang, eller krigslekar där, vilket jag tycker är sunt och mycket förståndigt.

Mina barn får ej heller se krig eller våldsamma program på TV och mina barn "råkar" inte se sånt, då jag har koll på vad som visas.

Mina barn har växt upp med barn från krigshärjade länder som tex Bosnien, och de barnen tyckte INTE att det var särskilt trevligt att någon på gården pekade med en leksakspistol mot dom och sa PANGPANG du är död. Därför får mina barn lära sig att visa hänsyn mot de som har haft sin uppväxt i dessa krigshärjade länder och det tycker jag inte är mer än fullständigt normalt.

• Gisse the one and only

Andrés mamma

Vad bra att du känner dig träffad

Citerar mig själv:

"Mina barn har växt upp med barn från krigshärjade länder som tex Bosnien, och de barnen tyckte INTE att det var särskilt trevligt att någon på gården pekade med en leksakspistol mot dom och sa PANGPANG du är död. Därför får mina barn lära sig att visa hänsyn mot de som har haft sin uppväxt i dessa krigshärjade länder och det tycker jag inte är mer än fullständigt normalt. "

Tycker du att du lär dina barn att vara respektfulla mot andra barn, tex de som jag beskriver här ovan, om du köper vapen till dom? Det anser INTE jag. Och med din liberala vapensyn så skulle du kanske bo i USA, där har de samma tankar som du och det har ju gått bra.........INTE!!

• Gisse the one and only

Får jag fråga hur fasen ett barn kan ha ett intresse för en viss leksak om man inte själv som förälder intruduserar den ihemmet. Jag menar, om min son är nyfiken på en pistol och jag inte köper den utan köper något annat han gillar, så har jag som förälder gjort en insats och min son blir varken sjuk eller mår dåligt för att han inte får leka med vapen.

• Gisse the one and only

Andrés mamma

Jag är chockad!!! Du plockar inte bort leksaker som barnen fått i present oavsett vad det är. Upprörande, då kan de få vad som helst och det är ok med dig!

Att kusinen slänger sig över vapenleksakerna och inte kan leka med någonting annat är en rejäl varningssignal om att något är fel!!!

Herregud!

• Gisse the one and only

Utopia

Ja visst går det om man tror och vill

Farmor och farfar samt min man, är också tävlingsskyttar. Farmor o farfar mycket välkända sådana, och jag förstår inte varför barn måste ha leksaksvapen för att andra i familjen tävlar i skytte eller jagar? Vi har som ni i er familj fått skjuta i skolåldern och fått lära oss allvaret bakom.

God tro och stora skor, ja då kan man gå långt!!

• Gisse the one and only

Jindra

Att ge ett barn en pistol och säga, "du får inte sikta på någon" är det samma som att ge barnet en glass och säga:"du får inte slicka på den"

Löjligt, onödigt och helt oförståbart!

• Gisse the one and only

Jindra

Jag är chockad!!

Svar på tråden Leksaksvapen