• Emilia007

Utomkvedshavandeskap (X)

Jag upptäckte att det satt fel den 7 mars och opererades dagen efter. Jag har otroligt mycket frågor och funderingar nu. Jag har haft en mens och vi kommer att försöka nu direkt igen. Till mig sa dom att det är så liten chans att det händer igen och att jag kunde börja försöka när jag ville. Jag har idag bara en äggledare kvar och jag är inte helt säker på hur det fungerar i kroppen på mig nu.
    Men jag mår relativt bra idag även om tankarna väller över ibland.
    Jag vill så gärna bli gravid igen och jag hoppas på lycka så snart som möjligt.

• Emilia007

Är det någon som vet hur ägglossningen fungerar när man bara har en äggledare?
    En läkare sa till mig att den kvarvarande äggledaren kan hämta ägg från andra sidan.
    Hur har eran mens cykel ändrats efter X? Är den längre än vanligt eller har min ungefär densamma som innan?

1000 frågor....

• Emilia007

Nu har jag läst hur det fungerar:
    "Om en äggledare är skadad, helt avstängd eller saknas så minskar sannolikt fruktsamheten mycket lite. Detta beror på att ägglossningen kan ske från en sida i flera månader i rad. Vidare kan en äggledare plocka upp ett ägg som ägglossat från motsatta sidans äggstock." från sidan www.villhabarn.com

• Emilia007
    Tuttbullen skrev 2009-05-05 15:36:01 följande:
    Vilka är symptomen för utomhavandeskap?? /kram
    För min del så fick jag reda på mitt X i vecka 8. Inga föraningar, lite molvärk på kvällen sen skulle jag gå på toa på natten då hög det till ordentligt, så mycket att jag hamnade på golvet och inte kunde resa mig pga smärta. Jag hade ingen blödning alls utan den fick jag efter operationen. Skulle nog säga att symtomen är nog främst ihållande smärta på ena sidan. Inte molvärk för det kan man ha ändå när livmodern växer, men får man riktigt ont så bör man nog kontakta vården.
  • Emilia007

stella 78: jag är verkligen ledsen för att det nu finns en till som behövt gå igenom det som jag inte skulle önska min värsta fiende.

Jag kan förstå hur du känner och alla tankar som snurrar runt. Opererades själv för X 8 mars, men dom fick ta ena äggledaren :(.

Nu försöker vi igen och jag önskar inget hellre än att bli gravid igen, tredje försöket efter X:et är vi på nu.....

Är ni redo att försöka på en gång?

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)