• Kriktor

Utomkvedshavandeskap (X)

Hej!

Jag opererades för X förra veckan. Jag känner att jag fått väldigt lite information på sjukhuset. Jag oroade mig så mycket för operationen innan och tänkte inte på att ställa frågor och sen var jag för groggy efter operationen för att få fram nåt vettigt. Jag vet att jag ska vänta två månader innan jag försöker bli gravid igen. Men när kan man börja ha sex igen efter operationen?

Jag fick ett papper med mig hem från sjukhuset där det stod att jag skulle komma tillbaka den här veckan och ta hcg-prov. Men sen ringde de och sa att det räcker att jag gör ett graviditetstest hemma efter två veckor och att jag inte behöver komma tillbaka. Det känns inte bra att inte gå på någon slags kontroll efter en sån här grej. Jag har inte hört talas om någon som opereras och sen bara skickas hem utan att få ett samtal eller gå på återbesök av något slag. Hur var det för er? Visst borde jag mäta hcg-nivån efter ett x?

• Kriktor

Tack för era svar! Ja, jag fick operera bort vänstra äggledaren. Den gick inte att rädda sa läkaren. Det låter ju som om det är det som är skillnaden då. Nu känner jag mig lugnare!

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)