• AnnaHväxjö

Utomkvedshavandeskap (X)

Stella 78: Jag har precis genomgått ett X fast de kunde inte rädda min äggledare och jag hade hcg-värden som om jag var i 4:e veckan då för en vecka sedan så det är inte riktigt så som i ditt fall men jag vill bara skicka över en stor varm kram till dig!!! Jag förstår ändå lite hur det är. Jag har först fått tid att prata med min läkare idag och har också hundra frågor och inga svar...och jag håller med om att väntan är fruktansvärd!!! Jag vill köra igång nu och hoppas få det beskedet idag. Sen fick jag ju lite hjälp på traven förra gången och den hjälpen vet jag att jag inte kan få igen på flera månader så nu blir det för oss att köra på egen hand. Så som sagt inga svar men en massa varma tankar och kramar till dig!!!!

Kram Anna

• AnnaHväxjö

Hej alla!
    Jag har en liten fråga hoppas jag får ställa den här.

Hur länge var ni sjukskrivna efter ert X? Jag har varit det i två veckor och jag tog bort ena äggledaren. Mitt problem är att jag inte alls känner mig redo att börja jobba igen. Fysiskt har jag ont när jag rör mig för mycket och psykiskt är det som en bergochdalbana. Tror ni det finns möjlighet att vara sjukskriven längre? Jag arbeta 100% och har ett inte så slitit jobb fysiskt men psykiskt.

• AnnaHväxjö

Stella78: hoppa hoppas hoppas!!! att ni har lyckats. Jag har följt dig lite här och har lidit med dig. Mitt X var inte alls så långdraget men jag har ingen egen äl så det blir lite krängligare då.

Vill bara också erkänna att jag är en testmissbrukare...BIM på lördag (verkar dock inte gå så länge) och idag har även jag testet med äl-test då ett sånt gav fullt utslag förra gången...plus två tidiga test. Jag kollar igenom mitt lager och tänker att jag nog kan offra ett eller ett par...fast att jag vet att det nog inte kommer visa något.

Nu väntar jag på en spolning och nya pergokurer så snart semestern är över.
    Massor av lycka till!!!!
    Kram

• AnnaHväxjö

Stella78: Äl-testet var helt utan något utslag så det gav inget hopp=). I morse tempade jag dessutom med en lägre temp så nu är mensen på g på riktigt. Jag försöker se det positivt och se fram emot att få hjälp igen i höst. Det funkade för oss på första försöket förra gången så varför inte nu? Men det suger verkligen just nu att vi inte lyckades på egen hand. Jag precis som du tog mig ett glas vin igår när jag insåg fakta.

Vi får helt enkelt kämpa vidare...ett tips för att lite dämpa testmissbruket eller kanske tro att man gör det är att tempa sig...jag hade inte behövt ta så många test om jag bara hade litat på min tempkurva=)...men inte då. Nya tag en annan dag.

Kram

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)