Stella 78 skrev 2009-07-18 19:36:24 följande:
Oooh jag är sååå knäpp! Ni som inte orkar läsa om en knäppis som återigen har lurats av testfällan kan sluta läsa Fick syn på min "testpåse" när jag rotade efter en annan sak. Hmm... fick av någon anledning för mig att jag skulle ta ett sånt där "testa-tidigt-test". Varför?Hade förmodligen ÄL i söndags (har ej testat då vi tänkt vänta en månad pga cellgifterna), men hade ju så ont och hade ÄL-slem någon dag innan och även i söndags (dock sparsamt jämfört med hur jag haft innan X). I måndags var smärtorna borta och jag hade inget som ens liknade äl-slem hur jag än försökte få det till det Så sent på kvällen fick vi till det. Nu när jag tog testet så hoppade jag in i duschen och det hade gått mer än 10 minuter innan jag tittade på det. Nu kan jag se ett mycket svagt streck. Jag vet att ni tänker spökstreck, missvisande test osv. Men till saken hör att jag aldrig fått aningens till skugga trots att det gått dygn efter att testet togs. Men de två gånger när jag faktiskt varit gravid har jag fått svaga skuggor efter att tiden gått ut för att sen bli allt starkare efter några dagar. (därav att jag sparar testen längre än testtiden för att kunna jämföra)Det är ju väldigt tidigt som sagt var... vi hade samlag i måndags kväll och nu är det ju bara lördag... har plussat efter BIM de andra gångerna på vanliga tester. Så nu är jag väldigt kluven... efter snart 2,5 års försökande är det klart att en del av mig ju hoppas att jag ska vara gravid. Men en annan del av mig blir ju lite orolig pga cellgifterna trots att nu 2 läkare sagt att det inte är någon fara utan det där med 3 månaders gräns gäller som säkerhetsgräns för de som fått upprepad behandling under längre tid (och inte ens vid dessa fall har de sett något tydligt samband med fosterskador och cellgiftet). Så jag både hoppas att det ska vara ett plus och att det inte ska vara det... Kan ju dessutom vara liiite hcg kvar sen mitt X (hmm... snacka om att hitta förklaringar...). Vet ej vad jag vill med detta inlägg mer än att erkänna att jag är dum i huvet som testade... det bara liksom gick av farten innan duschen. Ni behöver absolut inte skriva "hoppas" inlägg etc... Vill bara varna för att inte göra likadant som mig... nu kommer jag ju gå och fundera på det hela tiden!Vågar inte ens erkänna för sambon att jag testat... håller tyst om det tills jag vet säkert. Han har haft det jobbigt under hela den här karusellen med mitt komplicerade X och att jag varit så fysiskt och mentalt dålig så nu ska jag skona honom ett tag
Nä, det är nog bara ett spökstreck kom jag på. Nu närjag kollar på det så är det ju såååå svagt och kom på att jag bara använt dessa tester efter att jag fick mitt senaste mf och kollade så att hcg sjönk (vilket det inte gjorde utan det var ett X). Så det är ju möjligt att dessa tester visar spökstreck. SÅ nu behöver jag inte tänka mer på det