Inlägg från: Anonym (blodtrött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blodtrött)

Tampong efter kir. abort?

Jag gjorde en kirurgisk abort förra onsdagen, alltså en dryg vecka sen. Jag blödde första dagen, men inte andra.. sen på tredje dagen började jag blöda igen (mensen kanske? började med minipiller samtidigt) och blöder fortfarande. Grejen är att jag avskyr att använda binda, jag tycker det är så äckligt. När kan man börja använda tampong? Vad kan hända om jag byter till tampong nu?

• Svar på tråden Tampong efter kir. abort?
  • Anonym (blodtrött)

Tre veckor? Tror det stod 14 dagar i info jag fick på sjukhuset så jag vet ju att jag inte borde använda tampong egentligen.. tänkte mest vad som kan hända.. Stor risk för infektion alltså.. Vad drygt, jag tycker verkligen inte om att använda binda, usch.

• Anonym (blodtrött)

3 månader?? Vad jobbigt..
    Men måste man verkligen ha tampong i mer än 2 veckor när det är 2 veckor dom har sagt på kk??
    Som tur är tycker inte min sambo att det är äckligt, bara jag.. så jag slipper svälta sexuellt ;)

• Anonym (blodtrött)
    Mauii skrev 2009-04-25 19:20:08 följande:
    glöm inte att du borde avstå samlag sålänge du har första blödningen , pga infektionsrisken ..
    Nä det vet jag.. om du syftade på det jag skrev om sex så innebär ju inte sex samlag ;)
  • Anonym (blodtrött)

Anonym (nada) skrev 2009-04-27 07:58:22 följande:

jag gjorde kirurgisk abort förra veckan och blödde bara första dagen sen absolut ingenting.men jag hade bakteriell vaginos så jag fick flagyl för att inte få nån infektion pga skrapningen.läkaren sa att inte bada eller använda ob eller ha sex på minst 3 v eller så länge man blöder.
    Ok, tack för svaret. Min läkare sa bara att jag inte skulle använda tampong eller ha samlag på 14 dagar, men det är väl bara att härda ut då..
  • Anonym (blodtrött)
    aggexa skrev 2009-04-28 20:49:23 följande:
    Jag tycker att du har flera problem.En kvinna bör aldrig behöva tycka att hennes normala tillstånd är äckliga, det är ditt första problem.Sen att tillstånden efter en abort från din sida anses äckliga är ytterst beklagligt för dig.Har du ingen som känner förståelse för ditt tillstånd?När det gäller tampong så bör du vara restriktiv till en början då det kan orsaka onödig risk för dig när det gäller infektioner.Jag tycker att du ska söka stöd hos din barnmorska och genom henne söka samtalsstöd för de tankar du bär kring abort och fortsatt relation.Anonym (blodtrött) skrev 2009-04-23 15:04:16 följande:
    Jag tycker inte att det är ett problem att jag tycker det är äckligt att gå omkring med blod i trosorna (i en binda), jag tycker det är skönare och bättre att ha tampong. Ser inte mensen som ett problem i normala fall och jag ser inte min mensperiod som mitt normala tillstånd.. jag har ju trots allt oftare inte mens än mens.
    Som sagt, ser inte det som att jag har ett problem som helst inte går omkring med blod i trosorna. Skulle se det som konstigt om jag tyckte det var fräscht och bekvämt med en varm binda som har blod i sig..
Svar på tråden Tampong efter kir. abort?