aggexa skrev 2009-04-28 20:49:23 följande:
Jag tycker att du har flera problem.En kvinna bör aldrig behöva tycka att hennes normala tillstånd är äckliga, det är ditt första problem.Sen att tillstånden efter en abort från din sida anses äckliga är ytterst beklagligt för dig.Har du ingen som känner förståelse för ditt tillstånd?När det gäller tampong så bör du vara restriktiv till en början då det kan orsaka onödig risk för dig när det gäller infektioner.Jag tycker att du ska söka stöd hos din barnmorska och genom henne söka samtalsstöd för de tankar du bär kring abort och fortsatt relation.Anonym (blodtrött) skrev 2009-04-23 15:04:16 följande:
Jag tycker inte att det är ett problem att jag tycker det är äckligt att gå omkring med blod i trosorna (i en binda), jag tycker det är skönare och bättre att ha tampong. Ser inte mensen som ett problem i normala fall och jag ser inte min mensperiod som mitt normala tillstånd.. jag har ju trots allt oftare inte mens än mens.
Som sagt, ser inte det som att jag har ett problem som helst inte går omkring med blod i trosorna. Skulle se det som konstigt om jag tyckte det var fräscht och bekvämt med en varm binda som har blod i sig..