Inlägg från: Anonym (Samma som ovan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma som ovan)

Tampong efter kir. abort?

3månader är ju ingen tid alls av ditt liv om du nu inte vill utsättas för en infektion som kan påverka resten av ditt liv. Min kompis blödde i 6månader! Och det spelar ingen roll om du har tampong efter de 2 första veckorna eller efter de första 2månaderna. Det är inte så att det är mer infektionsrisk någon period under blödningen, orsaken till att du inte ska ha tampong alls när du blöder är för att det är den som kan orsaka infektion då allt som måste ut trycks kvar i kroppen, vilket det inte gör då du har binda eftersom allt får rinna ut fritt ;)

Alla regler gäller så länge du blöder som sagt, kanske en vecka därefter också för att vara på säkra sidan. Som sagt, bara för ditt eget bästa! Vågar inte ens tänka på vad som skulle kunna hända om man motstrider någon av dessa regler...

Yes det är det, allt från 1månad o uppåt är normalt. Som sagt.. min ena kompis blödde ett halvår o en annan vän blödde 4månader, det är inget konstigt alls.. allt måste ju ut :)

Yes, kul va det ju inte.. men sätter man sig i sitsen så^^ Men det gav mig oerhört mycket lärdom. Nu har jag hittat mannen i mitt liv, nått punkten i livet då man VILL ha barn o har gått halva tiden och ska på det efterlängtade UL idag efter 7veckors väntan :)

Marsch skrev 2009-04-27 08:34:03 följande:
    Härligt, grattis!
    Tackar :D

Anonym (blodtrött) skrev 2009-04-30 08:12:20 följande:

Jag tycker inte att det är ett problem att jag tycker det är äckligt att gå omkring med blod i trosorna (i en binda), jag tycker det är skönare och bättre att ha tampong. Ser inte mensen som ett problem i normala fall och jag ser inte min mensperiod som mitt normala tillstånd.. jag har ju trots allt oftare inte mens än mens. Som sagt, ser inte det som att jag har ett problem som helst inte går omkring med blod i trosorna. Skulle se det som konstigt om jag tyckte det var fräscht och bekvämt med en varm binda som har blod i sig..
    Haha! Ja det är ju roligt hur trådarna kan skena iväg ibland^^ Jag tyckte det va fruktansvärt obehagligt, ofräscht och allmänt äckligt mina 3månader efter aborten! Men visst, första veckan va väl värst att ens ha hotpants istället för string som va det enda man använde på den tiden. Men man vande sig, vad hade man för val liksom? Klart som fan man inte tycker det är underbart o härligt^^ Men har man satt sig i sitsen så...
Svar på tråden Tampong efter kir. abort?