• Jez2012

Långsemester i Goa. Erfarenhet någon?

Hej jag bor i Indien ca 3 månader per år då min man är därifrån.
    Jag trivs väldigt bra med både folket, klimatet, kulturen, maten ja allt, skulle kunna vara längre perioder om det gick.
    Vi har hus där, men jag känner många och kan säkert tipsa dig om boeende mm., men kanske lättare om vi tar det vi inboxen. Samla på dig alla frågor du har så ska jag försöka hjälpa dig på bästa sätt.

jessica

• Jez2012

Det är bara att maila mig. Vet jag inte svaren själv tar jag reda på det åt dig.

Då Goa inte är en internationell flygplats så är det smidigast att åka vi ex Mumbai. Tror det bara går charterflyg till Goa direkt.
    Var bara noga med när ni bokar biljett att den är ombokningsbar, nu när vi åker reser vi med Ethiad och där har vi 1årsbiljetter med 1 gratis ombokning.

Nu när vi var sist så regnade det en hel del första månaden, jag tyckte det var jobbigt då allt var fuktigt, man fick ta ut kläderna ur garderoben och lufta dem flera ggr i veckan för annars började de lukta. men man vänjer ju sig, fördelen är ju att det inte är så varmt då.

Boende, beror ju på om ni ska bo i hus eller hotell. Det finns en sida som heter asien.se och där är en kille som heter Fabian, han är otroligt duktig vad det gäller Goa, kanske ska du kolla där!!

Svar på tråden Långsemester i Goa. Erfarenhet någon?