Inlägg från: Sofi 83 |Visa alla inlägg
  • Sofi 83

Österbottniska tråden 17

E no liiti avundsjuk på Lilla Mys morsdagsgåvo! Sjölv surfar ja allti på gubbins dator för min egen e så slö så slö...
    Å jag fick ett halsband med matchand örhäng. Fick sjölv vara mé å väli i torsdags så överraskningsfaktorn va jo int så hög men ja vart jo nöjd i varje fall!

• Sofi 83

Värst va ni handlar ny bilar jär no. Först va e väl Karttu som fick ein i morsdagsgåvo åså no svirvel. Sjölv e ja å himla bilsjuk men får nog ha han vi har no en stånd. Byter vi na bil så ere väl nog lavabiln som ska bytas i första hand å int hande jag kör mé!

• Sofi 83

Akinna
    No e ja jo int riktigt insatt men nog ska väl uthyraren ha hyro som vanligt.
    Blir man permittera får man ju sök om arbetslösheitsdagpenning, int e he jo som lön men he e jo na liiti i varje fall! Nog e gubbin diin väl me i na fack?

• Sofi 83

Sindi
    Tyvärr kan ja int hjälp de för hede problemi brukar vi ha på våran å! Å tå har vi bara ein hund men äntå siir e ut som e sko bo 10 hundar jär! Å int hjälpt he fastän ho ja kamba an å hadd me.
    I år ha ja sluppi undan hede ti ha allt hår på insidon för hundin fick flytt på utsidon tå vi kom heim från BB me Elin. Litar int riktigt på an å han beted se minder bra rei första kväldi tå vi va heim...

• Sofi 83

Eitt inlägg på heila daan! Märks nog att e er brae väder å int naan vill sita in heila dagan.
    Sjölv ha ja nog vari ut en deil men för tillfället halder ja på å kokar lingonsylt! Lingonsyltin vart slut å he blir kåldolmar imårån så tå måst syltbristen åtgärdas...

• Sofi 83

Haha, tänk att man kan ga på vinst genom att beställ en vagn som man saan int får eins!
    Beställd en vagn från sverige och betala med visa-korti. Nåja, vagnen fanns int i honde färgen å ja vila int ta en ader färg som ja får billigari jär i landi. Så di sko betal tibax pengan min å he hadd di gjort no. Bara he att ti ha jo betala tillbaka sama mängd kronor och han dan di betala råka kursen va ti min fördeil så ja gick 5,97 € på plus! Liti lyckat tyckt jag! Kanski int naan ader tycker he men...

• Sofi 83

Jaha, jär siter man tå igen! Hadd mena me ut å ga på eftermiddan men he kom några regnstrittor tå vi kom från stan så ja ista int fara na... Vi e jo så söt Elin å jag så vi kan jo smält om vi får regni på oss!

Alltså no har ja leidon åv mösen, ja ha alder veta att man bruk ha mösen den här tiin på åri å. 2 ha vi teiji i fällon i roskisskåpi den här sista vikon men ännu har di rally på mellantaki! Ja var gälen på dem!

• Sofi 83

He e nog bra ti skåda liti Rent hus (från fyran) imillan. Dels var man liiti motivera ti städa å dels konstaterar man att e sko kona vara myyyytchi värr än dehär småråddona vi har jär heim vi vårt! Men nog sko ja kona ta hiid temde tantren å så di sko få ge me en spark i röven så ja sko få urstäda grovköki naan gang.

• Sofi 83
    veera skrev 2009-06-22 19:41:12 följande:
    En sak som ja funderar på ibland... Är e na ade än jag som bruk ita KOkött? All iter ba OXfile', oxstek osv... Undrar va slakterie gör åv all kossona?
    int äter ja varken oxstek ele kostek. Vi vårt äter vi nötstek!
    Oxfilé kan e nog händ att ja talar om naan gang men vad heiter e annos tå? Nötfilé måst jo he va tå å i så fall... Oftast talar ja nog alltså om nötkött men he kan slintt naan gang!
  • Sofi 83

atten
    Name it finns jo på näti. www.nameit.com
    Do kan jo allti beställ tärifrån, tyvärr kombe e jo frakt på men nog kostar he om do far ti naan stad å!

• Sofi 83

Oj va lugnt e va jär ida.
    Gubbin e ti Härmä på traktorpulling, lillgumman sover, jag ha jyst söma åpp ett par byxor ti ha på me på kvällens 30-års kalas... No borde ja ga å dusch men ja ids int göra e så läng on sover för ja kan slå vad på att on vaknar direkt ja lägger shampo i hååri...
    Kalasasi ska va utomhus. Hhhmmm, va ska man månne lägg på se sjölv å va ska man byri lägg på lillgumman så vi tål ti vara ut?

Såde, no vakna on... Bara ti ställ se tid å mata no tå!

• Sofi 83
    Pyssellisa skrev 2009-07-04 16:44:48 följande:
    Sofi83: Langkaliise å vindtät!
    Jå, ja määra faktiskt lägg ett par leggings under linnebyxorna. Åså vindtät jacko... Månne man sko måst dra på se en stickatröjjo å? Sommar, va e he? Jär känns e jo som höösti idag...
  • Sofi 83

Hööni, ere naan som brukar beställ na tyg på näti? Vann isf?
    Ja, alltså ja er int såde farligt grömt sömand åv me vanligtvis men no ska ja ha söma ett överdrag ti en dyno som ja ska ha i matastolan åt Elin. Så he sko gärna få vara me na "båån/beibimönster" å int så farligt dyr...
    Har naan na tips om vann man sko kona hitt na fina tyger på näti?

• Sofi 83

Å jag behöv int eins funder på va vi ska hitt åpå. Ska nämligen på bröllop idag! Ska var så skoj! Synd bara att tösen int tar na flasko, får jo nämligen fara heim å mata imillan... *suck*

Svar på tråden Österbottniska tråden 17