• 060810

Fler som har 2 åringar som har 110/116 i kläder?

Min dotter är en stor tjej och har 110/116 i överdelar. Hon blir 3 i juli. Fler som har det så?
    Byxor har hon blandat 104 och 110. Dubbelstl. 110/116 funka inte på byxor på henne i a f. Trosor är med strl. 110/116.

Enligt alla modeller och skit så ska hon ju ha 98 i strl. men oj det hade hon förra sommaren! :p och våren..

Söker fler med stora barn så man ser att man inte är ensam.
    Känns jobbigt ibland att behöva köpa så stora kläder till henne när det står 5-6 år i kläderna och ungen är 2!!!

I skor har hon förresten 28-29.

• Svar på tråden Fler som har 2 åringar som har 110/116 i kläder?
  • bebe längtan

min 1åring har 98/104 i str..byxor 98
    sko str 22-23
    vet ej om det är stort lr inte, men för min tös e d normalt!
    hon föddes stor och växer snabbt...

o man ska aldrig bry sig om vad som står på lappen...finns ju 1åringar som drar 74/80 lr 2åringar som drar str 92...så det så

• Heffa

Min sonb var normalstor när han födde, sen har han alltid varit stor. Vid 2 års ålder hade han 104 eller 110 i enkelstorlekar, i dubbel 110/116.

Jag får alltid höra, MEN HERREGUD vad han är stor. Nu är han snart 5 och börjar fråga själv om han är FÖR stor. Oerhört tråkigt tycker jag.

• bravo82
    bebe längtan skrev 2009-04-24 22:15:41 följande:
    min 1åring har 98/104 i str..byxor 98sko str 22-23vet ej om det är stort lr inte, men för min tös e d normalt!hon föddes stor och växer snabbt...o man ska aldrig bry sig om vad som står på lappen...finns ju 1åringar som drar 74/80 lr 2åringar som drar str 92...så det så
    Tänkte precis skriva ungefär så, att det inte spelar nån roll vad det står på lappen, ,in son på 20 mån har stl.80....vissa plagg 86.....
    Då var han ganska stor när han föddes (4500g) och väger nu ca.10,5
  • bravo82

stora fötter istället......24

• Michas

Vår son, också f. juli 2006, är 100 cm lång och använder också enbart kläder i strl 104 (byxor), 110, 116... Storleksmässigt så verkar han vara mycket äldre än han är, men i huvudet så är det fortf en liten sparv

• Smuhlan

Som många andra skrivit, man ska inte bry sig om vad som står på lappen. Förstår om det är jobbigt med alla kommentarer. Här är det tvärtom, min tjej är väldigt lite för sin ålder. Hon blir 3 i höst och har fortfarande stl 86 i kläderna och stl 21-22 i skor och hon behandlas som om hon vore mkt yngre, folk glömmer liksom bort att hon faktiskt snart är 3 år. Får alltid höra kommentarer när folk frågar hur gammal är hon och jag svarar "nej är du verkligen säker på det?" ... vad tror de??? Det är klart jag vet hur gammalt mitt barn är, men alltid ska folk tycka...

Som sagt bry er inte om siffran på lappen i kläderna...Huvudsaken är att våra små mår bra:) och det gör min dotter iaf förutom hennes allergier:) och jag hoppas era små mår bra med:)

• 060810

ja de är ju fortfarande små i huvudet som tur är!
    för folk tror att dottern är 4 år när de ser henne.. känns lagom kul..
    hon vägde 4411 gram när hon föddes och var 52 cm lång. född 2 veckor för tidigt.

• 060810

nja lite allergier har vi med.. :p
    mina 2 kompisar har korta barn. skiljer 14 månader mellan min son och min kompis son men min son har växt om hennes och min son är 13 månader! :p

så hon känns ju extra stor när kompisarna är små miniatyrfigurer i jämförelse.. :p
    men söta är de ändå!!
    sen har jag en kompis med nomalstora barn (antar jag att de är i a f) och där ser man ju att hon är längre, men så får det va.

• Smuhlan

Klart de är söta oavsett storlek:) Min dotters litenhet o korthet beror med största sannolikhet på hennes allergier säger läkarna, men det är ingen tröst. Jag hoppas att hon kommer ikapp lite iaf i längden. hon blir oerhört frustrerad när folk pratar till henne som at thon inte förstod. Hon är ganska "stor" i huvudet alltså hon är otroligt med i allt och förstår ju såklart precis allt så hon blir inte glad, för hon fattar när folk behandlar henne som pytteliten. Personalen på förskolan fick verkligen bita sig i tungan i början för att tänka på att hon faktiskt inte är ett år yngre än alla andra där...

ja somsagt det är inte lätt, men de är söta oavsett :)

• Rulltrappa

min son är född i augusti 06. han är ganska lång och drar 110 i överdelar men har typ ingen rumpa, särskilt inte sen vi tackade av blöjorna, så där är det 98 som gäller, vilket oftast är för stort men med 92 sitter byxbenen på halv stång.

Svar på tråden Fler som har 2 åringar som har 110/116 i kläder?