• 060810

Fler som har 2 åringar som har 110/116 i kläder?

Min dotter är en stor tjej och har 110/116 i överdelar. Hon blir 3 i juli. Fler som har det så?
    Byxor har hon blandat 104 och 110. Dubbelstl. 110/116 funka inte på byxor på henne i a f. Trosor är med strl. 110/116.

Enligt alla modeller och skit så ska hon ju ha 98 i strl. men oj det hade hon förra sommaren! :p och våren..

Söker fler med stora barn så man ser att man inte är ensam.
    Känns jobbigt ibland att behöva köpa så stora kläder till henne när det står 5-6 år i kläderna och ungen är 2!!!

I skor har hon förresten 28-29.

• Svar på tråden Fler som har 2 åringar som har 110/116 i kläder?
  • mirre2
    Smuhlan skrev 2009-04-24 22:31:51 följande:
    Som många andra skrivit, man ska inte bry sig om vad som står på lappen. Förstår om det är jobbigt med alla kommentarer. Här är det tvärtom, min tjej är väldigt lite för sin ålder. Hon blir 3 i höst och har fortfarande stl 86 i kläderna och stl 21-22 i skor och hon behandlas som om hon vore mkt yngre, folk glömmer liksom bort att hon faktiskt snart är 3 år. Får alltid höra kommentarer när folk frågar hur gammal är hon och jag svarar "nej är du verkligen säker på det?" ... vad tror de??? Det är klart jag vet hur gammalt mitt barn är, men alltid ska folk tycka...Som sagt bry er inte om siffran på lappen i kläderna...Huvudsaken är att våra små mår bra:) och det gör min dotter iaf förutom hennes allergier:) och jag hoppas era små mår bra med:)
    hur lång e din tjej? nyfiken
  • Rulltrappa

dessutom har han ett gigantiskt huvud, tror att det står 6-8 år i kepsen jag köpte förra månaden! :)

• lia76

Har en dotter som är 2 år och 7 månader. Fyller 3 den 23 september i år.
    Hon drar också samma storlek
    Hon var 53cm när hon föddes och vägde 3368.
    I dagsläget är hon 98cm och väger ca 15kg
    Storlek 26 på skor

bebe längtan skrev 2009-04-24 22:15:41 följande:
    min 1åring har 98/104 i str..byxor 98 sko str 22-23 vet ej om det är stort lr inte, men för min tös e d normalt! hon föddes stor och växer snabbt... o man ska aldrig bry sig om vad som står på lappen...finns ju 1åringar som drar 74/80 lr 2åringar som drar str 92...så det så
    Stort för en som är 80cm

Men som du skriver, det är ju olika.
    Men byxorna måste ju bli långa tycker jag.
    Stella och Ida
  • Pixxi

*räcker upp handen*

Min tös som var 2 i januari har mellan 98-116 i kläder nu. Jag köper inget under 110...

• mirre2

smuhlan: läste fel trodde din tjej skulle bli 4 i år  men hade varit kul och veta hur lång hobn va för det när du säger att hon e liten

• Zeraphia

Vi har ju det omvända dilemmat, lite halvsmå barn sådär. Stora killen som fyllt fyra kan nu börja använda 98/104 men 104 är riktigt stort. I skostorlek har han 24-25. Hans kompis (en flicka) är 25 cm längre och har stl 30 i skor, hon är ett par veckor yngre bara...

Yngsta sonen är ganska precis 80 cm lång och har precis passerat tio kilo. Folk brukar bli imponerade av hans motorik och tecken - fast han är ju ändå 1,5

• Smuhlan
    mirre2 skrev 2009-04-24 22:42:43 följande:
    hur lång e din tjej? nyfiken
    Jag trodde häromdagen att hon var 83 (har skrivit det i en annan tråd om jag inte missminner mig) men såg i papprena från BVC då jag skulle skriva lite i hennes "jag bok" att hon på allergikollen för en månad sen bara var 81cm ... (hon är 2,5 år)
  • Zeraphia

Klickade iväg för fort...

Visst är det jobbigt med kommentarer, och det är nog strunt samma om barnen är små eller stora. Vi får också alltid höra kommentarer om deras storlek, och särskilt när de leker med barn i samma ålder som är så mycket större. Senast denna vecka frågade en förälder på dagis när "lillebror ska börja på dagis, för han är väl i samma ålder som min lilla". Jo, hennes lilla kille är 12 månader exakt och vår är 20 månader. Att hennes kille är 10 cm längre och väger 4-5 kilo mer gör förstås att det är svårt att avgöra åldern.

FAST självklart är mina barn perfekta även om de är små. När stora killen säger "jag kan inte göra som .... för jag är inte lika stor" då känns det däremot inte lika kul...

• Madicken

Sonen är 2 år och 2 månader. Han har strl 104 i tröja och 98 i byxor. Sandaler köpte vi i strl 26 idag.

Syrran är 4 år och 2 månader. Hon har strl 110 och i fötter strl 27.

Svar på tråden Fler som har 2 åringar som har 110/116 i kläder?