Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Behålla missbildat barn..

The Maria skrev 2009-04-25 12:17:26 följande:
    Finns det folk som gör abort för läpp- och gomspalt?
    Den undrade jag med... Det går väl dessutom att åtgärda?
  • frukarlssonn

Snowflake72: jag håller verkligen med dig! Jag tror att de som möjligtvis får sämre livskvalitet är föräldrarna som får t.ex ett barn med DS. Men jag har läst, hört och träffat en del föräldrar som i slutändan tycker det är underbart med deras barn trots handikappet, och har själv träffat barn/vuxna med ds och de verkar högst lyckliga i sin egen värld. Många av dem kan dessutom klara sig själv i ganska lång utsträckning, aldrig helt själva... men ändå. Räcker med att titta på "en annan del av Köping" så har man ju ett bevis på god livskvalitet  

Skulle jag själv få ett barn med ds el ett annat handikapp, skulle jag nog bli livrädd och givetvis ledsen och besviken i början. Men jag skulle aldrig sluta älska mitt barn.

• frukarlssonn

Det är ju mycket upp till oss medmänniskor hur bra deras livskavlitet blir! Behandlar  vi dem med värde kommer de känna det och känna lycka!

• frukarlssonn

Ja valet är som sagt upp till var och en, och det respekterar jag. Jag har tack och lov inte behövt ta ställning till detta än i ett så tidigt skede där sen abort skulle kunna va möjligt. Jag vet själv inte till hundra procent hur jag skulle göra. Jag vet bara att skulle jag få reda på det vid födseln, så skulle jag inte kunna älska mitt barn mindre, och skulle göra ALLT för att mitt barn skulle få det bästa liv någonsin.

Svar på tråden Behålla missbildat barn..