• Marieeh

Behålla missbildat barn..

Röda skrev 2009-04-25 19:24:45 följande:
    Vilket skitsnack. Att hävda att en åsikt är personlig gör inte åsikten okej - eftersom det inte handlar om vad själv skulle ställa dig i ditt eget liv - utan en fascistoid aspekt av vad andras liv, livssituation och levnadsval är värt. Det är ungefär som att hävda att "min personliga åsikt är att afrikaner inte är kapabla att leva ett så bra liv som mitt och därför inte borde födas. Men det är bara min personliga åsikt." Dessutom hänvisar du alla andra ståndpunkter till någon slags abortmotstånd, medan det egentligen är så att ska aborträtten verkligen fungera som ett individuellt val ska du enbart hålla käft om dina "personliga åsikter" - eftersom de handlar om ANDRAS val och liv. Att argumentera kring vad som är ett gott liv utifrån förutsättningarna abort eller inte ÄR fanimej fascism. Mamman utan barn skrev 2009-04-25 13:24:26 följande:
    Har du missat att detta är ett diskussionsforum. Vem ger dig rätt att be folk att hålla käft. Otroligt ouppfostrat!
  • Marieeh

Jag skulle behålla om handikappet inte är riktigt gravt. Känns som om jag fäst mig så vid barnet i magen att jag enbart skulle välja att ta bort det om det skulle få svårigheter att överleva. Min erfarenhet av DS (som är extremt liten) är från skolan, då vi hade en tjej med DS i klassen ovanför oss. Hon klarade sig jättebra, med hjälp av stöd, i vanlig klass och skola och med jämnåriga kamrater.
    Det jag tycker nu i efterhand var så fint var att hennes klasskamrater var väldigt beskyddande över henne.

Röda: HAHA

• Marieeh

Bite me skrev 2009-04-26 11:14:45 följande:

Absolut, och jag har gjort det, nu överlevde tyvärr inte min ängel mer än ett dygn, men skulle jag tvingas göra samma val igen skulle jag göra det.
    Var det ett svårt beslut kände du?
  • Marieeh

..Jag menar, kändes det självklart att behålla? (Vill inte låta okänslig, är nyfiken, då jag tycker att det är så otroligt svårt...)

• Marieeh

Det är ju så svårt att veta vad man skulle göra förrän man är i den situationen.

Svar på tråden Behålla missbildat barn..