• Anbe

Studentpresenter

Vill ha tips på vad man kan ge i studentpresent till en tjej.

• Svar på tråden Studentpresenter
  • menilla

2 champangeglas som det graveras in en studentmössa och datum samt en lite flaska skumpa till.
    Brukar bli uppskattat.
    Till en kille kan man ta 2 ölglas istället om man inte tycker champangeglas passar.

• Anbe

Tack!....fler tips någon?...har många som ska gratuleras{#lang_emotions_laughing}

• Bevabus

Här har du en blivande student Jag själv vill gärna få vackra smycken till studenten. Jag råkar t.ex. veta att jag ska få ett halsband med matchande ring till i färgen rosa (Vet om det innan för jag var tvungen att pröva vilken storlek ringen skulle vara i).
    Jag ska även få en säng med ny madrass men det kanske inte är så kul att ge någon som man inte är supernära

• lilla sandra

VI ska ge bort presentkort på IKEA samt ett kastrullset.
    Vet att tjejen som ska få det önskar sig mycket "flytta-hemifrån-prylar"

• Anbe
    Bevabus skrev 2009-04-27 17:42:49 följande:
    Här har du en blivande student Jag själv vill gärna få vackra smycken till studenten. Jag råkar t.ex. veta att jag ska få ett halsband med matchande ring till i färgen rosa (Vet om det innan för jag var tvungen att pröva vilken storlek ringen skulle vara i). Jag ska även få en säng med ny madrass men det kanske inte är så kul att ge någon som man inte är supernära
    Vad bra att få tips från en blivande student!{#lang_emotions_laughing}
    Jo d e så här att min dotter ska ta studenten så d får ju kosta lite{#lang_emotions_wink} men jag ska även köpa till några vänners barn också....d e mkt nu {#lang_emotions_sunny}
  • Anbe

men jag ska även köpa till några vänners barn också....d e mkt nu {#lang_emotions_sunny}

Ups hur skriver jag?!!!!! Fy på mig....tonåringar menar jag ju {#lang_emotions_laughing}

• Mornie Alantie

Jag tycker att en studentpesent ska symbolisera det studenten faktiskt är: En avslutad utbildning och ett steg in i vuxenvärlden. Några exempel från min bekantskapskrets:

-Jordglob
    -Uppslagsverk/ordbok

Något till ett nytt hem, tex
    -en bra stekpanna/traktörpanna
    -bra köksknivar
    Kanske mer lämpligt för någon närstående:
    -handdukar
    -sängkläder
    -bordsdukar
    -gardiner
    -etc

• juni70

Har hittat en KANON sida perfekt student presenter
    till både killar och tjejer både som smycke
    och vackert student minne.
    www.3dkristall.se

• Anbe
    juni70 skrev 2009-04-29 10:09:48 följande:
    Har hittat en KANON sida perfekt student presenter till både killar och tjejer både som smyckeoch vackert student minne.www.3dkristall.se
    Läckert! Tack för länken
  • Anbe

Nu har jag varit på Ge-Kås i Ullared och inhandlat lite kramdjur o dyl att hänga runt studenternas hals. Hur billigt som helst!!!

Svar på tråden Studentpresenter