• Anonym

4 åring på cross

Jag har en 4,5årig son och bor inte tillsammans med pappan.
    Pappan låter sonen köra cross och jag tycker helt o hållet att det är helt galet. Anser att sonen inte är mogen för att kunna köra en sådan själv och har inte det förståndet som krävs.

Jag undrar bara hur man ska se på detta..

• Svar på tråden 4 åring på cross
  • KramMiiis

Vår son fick en cross i fyraårs present förra året och han har inte kört den än. Det är en sån liten en som han sitter jättebra på och som går 20km högst. Han har ordentlig utrustning och hjälm, självklart.
    Jag har sagt till min man att det kommer att bli HAN som får lära honom för mitt mammahjärta kommer inte att orka titta på.
    VI har avvaktat just för att sonen kändes lite för liten förra året, men tanken är väl att han ska börja köra nu i sommar då han blir fem. Och eftersom inte crossen går så fort ska det väl gå bra.
    Om barnet i fråga är moget så klarar dom nog av det (nu vet jag inte vad det är för cross din son får köra iofs..)
    Kan du inte följa med och titta på någon gång så kanske du blir lugnare?

• Anonym

Jo eller ännu värre..

Nu hade crossen vält runt med sonen på för pappan hade gasat på för att visa vad som hände om man gjorde det, väldigt dumt gjort med tanke på att sonen kunde skada sig.

Jag har frågat pappan om skydd och hjälm och de hade han sa han. Vad hjämen väger får jag inget svar på med jag VET att en vanlig crosshjälm väger 980g och det är alleles för tungt för ett barn..

• KramMiiis

Det finns barnhjälmar, min son har en son, som inte alls väger lika mkt. Är det en fullstor cross han kör? Tror inte min sons cross kan stegra över, finns inte så mkt kraft i den.. Låter ju väldigt oansvarigt av ditt ex..

• Anonym

Så förklara pappan det.. Han hade gasat och sonen satt på.. Kunde ju kanske visat utan sonen på kan jag tycka..
    Jag tror det är en lite barncross men skulle inte förvåna mig om den är trimmad eller något sådant..
    Det finns microfiberhjälmar (tror jag det heter) men jag tror inte pappan har köpt en sådan för han svarar inte på frågor om hjälmen när jag frågar..

• Anonym (linda)

Oj jösses. Nu måste du nästan anmäla mig då.
    För min son körde kross själv när han var 3,5 år.

• Anonym

Lägg av med sådant larv.. Jag har inte anklagat pappan men tycker det verkar vara väldigt onödigt och jag anser att sonen inte är mogen för detta.
    Man hinner väl med liknande aktiviteter/intressen när man är större och förstår innebörden.
    Jag förstår inte varför man ska utsätta små barn för detta..

Sen vad du gör med ditt barn det skiter jag ärligt talat blankt i.. Hoppas för barnet skull att han inte skadar sig och för men för livet, skulle vara väldigt tråkigt för barnets föräldrar som måste leva med det..

• KramMiiis

Det är väl bara att hoppas att pappan vet vad han gör.. Han är väl lika rädd om pojken som du antar jag..
    Fast min man skulle ALDRIG göra som ditt ex..

• Anonym (linda)

Nu är det så att ringer du en kross klubb så brukar dom ha kross träning/körning för barn från 4 år.

Inget o haka upp sig på.

• Anonym

Möjligt men jag undra bara och jag tycler inte det verkar lämpligt.
    Gör vad du vill med ditt barn så blir det nog bra för er..

• Anonym (linda)

Klart jag gör vad jag vill med mitt barn.
    Tycker bara ditt tänkade är larvig.
    Det är ju pappans barn lika mycket som ditt och jag tror nog att han är lika rädd om barnet som du är.

Vart ville du komma med diskussionen?
    Alla håller inte med så är det bara...

Svar på tråden 4 åring på cross