Anonym skrev 2009-04-27 14:17:25 följande:
Lägg av med sådant larv.. Jag har inte anklagat pappan men tycker det verkar vara väldigt onödigt och jag anser att sonen inte är mogen för detta. Man hinner väl med liknande aktiviteter/intressen när man är större och förstår innebörden.Jag förstår inte varför man ska utsätta små barn för detta..
Hur menar du med utsätta?
Han kanske tycker att det är jätteroligt.
Eller så är han som många andra barn och säger till pappan att han tycker att det är jätteroligt för att inte göra honom ledsen så pappan gör det och tror att sonen tycker att det är roligt.
Jag har en son på 2½ år som älskar fart och fläkt.
Han ska åka, det tycker han är jätteroligt och det spelar ingen roll vad det är. Bil, fyrhjuling, cross, cykel, vagn... sak samma.
Han är defenitivt mogen nog för att både åka fort och ta skador på rätt sätt, han är dock för liten för folkvettet som krävs för att han ska få köra själv men förhoppningsvis kommer det snart för han lär sig snabbt. Han har t.o.m. lyckats starta bilen och sambon hann precis stoppa honom innan han lyckades nå ner med fötterna till pedalerna...
Jag förstår oron, absolut!, men får samtidigt känslan av att den kanske är snäppet överdriven.
Jag tycker att KramMiis kommit men bra konstruktiva förslag.
Var med och titta någon gång när han kör. Prata med pappan på ett folkligt sätt och förklara att du är jätteorolig och be honom visa hjälmar och skydd och sånt i samband med att du följer med och tittar på när sonen kör.
Lägg inte över allt på pappan. Jag tror han gör så gott han kan och att det som hände var ett litet feltänkande med god grund.