• Anonym

4 åring på cross

Jag har en 4,5årig son och bor inte tillsammans med pappan.
    Pappan låter sonen köra cross och jag tycker helt o hållet att det är helt galet. Anser att sonen inte är mogen för att kunna köra en sådan själv och har inte det förståndet som krävs.

Jag undrar bara hur man ska se på detta..

• Svar på tråden 4 åring på cross
  • Anonym

Jo eller ännu värre..

Nu hade crossen vält runt med sonen på för pappan hade gasat på för att visa vad som hände om man gjorde det, väldigt dumt gjort med tanke på att sonen kunde skada sig.

Jag har frågat pappan om skydd och hjälm och de hade han sa han. Vad hjämen väger får jag inget svar på med jag VET att en vanlig crosshjälm väger 980g och det är alleles för tungt för ett barn..

• Anonym

Så förklara pappan det.. Han hade gasat och sonen satt på.. Kunde ju kanske visat utan sonen på kan jag tycka..
    Jag tror det är en lite barncross men skulle inte förvåna mig om den är trimmad eller något sådant..
    Det finns microfiberhjälmar (tror jag det heter) men jag tror inte pappan har köpt en sådan för han svarar inte på frågor om hjälmen när jag frågar..

• Anonym

Lägg av med sådant larv.. Jag har inte anklagat pappan men tycker det verkar vara väldigt onödigt och jag anser att sonen inte är mogen för detta.
    Man hinner väl med liknande aktiviteter/intressen när man är större och förstår innebörden.
    Jag förstår inte varför man ska utsätta små barn för detta..

Sen vad du gör med ditt barn det skiter jag ärligt talat blankt i.. Hoppas för barnet skull att han inte skadar sig och för men för livet, skulle vara väldigt tråkigt för barnets föräldrar som måste leva med det..

• Anonym

Möjligt men jag undra bara och jag tycler inte det verkar lämpligt.
    Gör vad du vill med ditt barn så blir det nog bra för er..

• Anonym

Jag vill inte komma nånstans med detta men jag undrar hur man ska se på detta och tänkte få lite tips ocg råd av de som kan säga det på ett bra sätt inte komma med nåt kaxigt svar som anonym linda gör..

Tack för dina inlägg kramMiis..

• Anonym

Varför inte låta sonen köra cross hos dig oxå??
    Alla sporter är väl farliga,,,våra killar har kört sen 3 års ålder,,,klart de har ramlat,,men 12 åringen bröt benet på fotbollen istället,,,
    Tycker det verkar avundsjuka lite här,,,,??

• Anonym

Nej varför skulle jag vara avundsjuk på det?
    Jag har inget intresse av cross och är glad om pappan tar den biten om sonen får intresset men idagsläget har han inte det intresset vad han pratar om.. Sonen har tom frågat varför han inte får leka med sina kompisar när han är hos pappan och hela tiden måste göra som pappan vill..

Jag kan inget om cross och därför frågar jag, lägg av med alla jävla påhopp..

• Anonym

?? Du kan ju inte nu skriva att du är glad att han får köra cross hos pappan,,när din ts säger nåt annat?

• Anonym

Men, vad alla cross mammor tar illa upp utav TS. Efter vad TS berättar hade jag med varit orolig, jävla skillnad på avunsjuka ocvh oro.

• Anonym

Min son började köra cross när han var 3,5 år!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-28 19:37:31 följande:
    Min son började köra cross när han var 3,5 år!!!
    Ähh jaha?
  • Anonym

Vi förstår inte riktigt ditt problem,,,??

• Anonym
    Jesspa80 skrev 2009-04-28 19:49:22 följande:
    Henne problem är att pappan verkar oansvarig och det i kombination med köra cross för en 4åring är väl skäl nog att vara orolig??? Det lär ju vara STOR skillnad på att organiserat göra det i en klubb och med en farsa som visar sonen att man kan ramla genom att gasa så att den välter???
    Precis. Verka som alla cross mammor var tvugna att försvara något, det var väl mer hur pappan lärde sin son köra cross?
  • Anonym

Det är många som skriver vettigt och tack för det.
    Säger som många andra, cross mammor måste försvara sig.

Pappan kör inte i någon förening, bara hemma på gården. Barnet hade även blåmärke i pannan efter volten..

Om det är låga hastigheter så borde inte crossen kunna välta om man gasar fullt, jag anser att det är livsfarligt och jag kan väl inte påstå att jag är glad att han kör cross med barnet men skulle vara det om barnet gillar cross OCH är både äldre och skulle vilja de...

• Anonym

Att han inte fick gråta för pappan sa att man va barnslig då.

Jag förstår att en del kanske tycker mitt sätt är larvigt eller va de må tycka men ingen vet vem pappan till min son är eller hur han beter sig m.m o menar absolut inte ni ska veta det heller men jag ger mig..
    Jag avslutar min tråd här.. Ingen ide att försöka än gång..

• Anonym

Hallå! Har någon här hört talas om försäkringar?? De gäller inte om det händer något med en 4-åring som kör cross...Snacka om att gå i konkurs, för att inte tala om vad som händer om någon skadas allvarligt. Barn är inte ens tillräckligt mogna att cykla i trafiken förrän i 10-11 års åldern..

För mig är det helt obegripligt hur man kan sätta sin 4-åring på en cross!

Svar på tråden 4 åring på cross