• Emekal

    Till er som kämpar!!

    Jag läste nyss boken Barnen som aldrig blev av SigBritt Ernald Netterfors och Inger Hallén...

    När jag läst klart boken slog det mig en tanke som jag måste dela med er!

    Jag gjorde en abort i vecka 10 2008... Jag blev tvingad till det och ångrar det så himla mycket.

    Nu när jag läst boken kom jag att tänka på, Det finns så många kvinnor och män som skulle ha dött för att få det barnet som jag blev tvingad till att ta bort!
    Som inte kan få egna biologiska barn!

    Nu ångrar jag min abort ännu mer och tänker att om jag hade behållt det fast pappan inte velat så hade någon annan kanske velat haft det!
    Jag var bara 18 år (är 19 nu så är inte så stor skillnad) men jag var ung och pappan också.....

    Jag lider med er alla som lider av ofrivillig barnlöshet! Jag önskar att jag hade fött det barnet och fått gett det till någon som verkligen kunnat tagit hand om det och som längtat efter det!

    Efter att ha läst denna bok lovar jag er att så fort jag blir äldre och kan hjälpa er så ska jag det! Om jag "bara" ska få bli en psykolog / kurator så ska jag det. Bara att jag kan få hjälpa er på något sätt!

    Ni som kämpar att få ett barn, ni är verkligen guld värda! Ni är så mycket starkare än vad ni tror!

    Tack för att ni orkade läsa denna tråd!
    Lycka till alla

  • Svar på tråden Till er som kämpar!!
  • Johja

    Väldigt fint inlägg! Du verkar otroligt klok och mogen:)

  • Emekal

    Tack Skönt att höra att någon tyckte om inlägget. Trodde jag skulle få en massa påhopp.

    Jag tycker så himla synd om dom som inte kan få barn. Jag har själv haft oskyddat sex i sex månader men det har inte tagit sig, Inte lång tid jag vet men ändå så blir man orolig att nått är fel.

    Därför beundrar jag dom som kämpar i flera år utan resultat!
    Ni är verkligen ... ja det finns inte ord som beskriver!

  • banana81

    Vad gullig du är som tänker så!
    Hoppas du snart blir gravid igen om det är det du önskar!

  • Emekal
    banana81 skrev 2009-04-27 20:13:30 följande:
    Vad gullig du är som tänker så! Hoppas du snart blir gravid igen om det är det du önskar!
    ja det önskar jag.. Men jag inspireras av dom som kämpar i flera år så jag tänker inte klaga att jag "bara" försökt i några månader!

    Kram
  • bobollapåbolla

    Fint inlägg!
    Håller med föregående skrivare om mognaden. Du är osjälvisk.
    Jag har tänkt i samma banor. Befinner mig just nu i ivf nr 2 och håller alla tummar och tår för att vi äbtligen ska lyckas. Skulle ha återinfört ett upptinat ägg i feb. som tyvärr inte klarade upptiningen. Jag har lovat mig själv att jag när/om har lyckats och fått en familj, och blir godkänd ska donera ägg. Precis som för mig så är detta en oerhört viktig del i livet och kan jag hjälpa andra så bör jag göra det.

  • Emekal
    bobollapåbolla skrev 2009-05-01 14:11:58 följande:
    Fint inlägg!Håller med föregående skrivare om mognaden. Du är osjälvisk.Jag har tänkt i samma banor. Befinner mig just nu i ivf nr 2 och håller alla tummar och tår för att vi äbtligen ska lyckas. Skulle ha återinfört ett upptinat ägg i feb. som tyvärr inte klarade upptiningen. Jag har lovat mig själv att jag när/om har lyckats och fått en familj, och blir godkänd ska donera ägg. Precis som för mig så är detta en oerhört viktig del i livet och kan jag hjälpa andra så bör jag göra det.
    skönt att flera tänker som mig. Jag tänker på dom som inte kan få barn hela tiden!
    Jag tror att hela mitt liv skulle gå under om jag fick reda på att jag inte kan få barn....

    Så fort jag kan så ska jag donera ägg och jag ska göra allt för att hjälpa andra!

    Kram på er!
  • P A K

    Efter åtta ivf utan resultat värmer det hjärtat att läsa ditt inlägg. Starkt och insiktsfullt av dig, en stor kram från mig.

Svar på tråden Till er som kämpar!!