• Senap

Spy under förlossningen

Jag spydde under hela förlossningen men det var inte något jag upplevde som ett problem då på något konstigt sätt. Jag var koncentrerad på att föda barn.
    Däremot tyckte jag inte det gjorde särskilt ont.

Alla förlossningsupplevelser är subjektiva.

My sugar is raw
  • Senap
    JASS skrev 2009-04-27 20:50:39 följande:
    Tackar för att ni delar med er! Nä, jag vet att alla inte spyr, men man vet ju inte innan om man tillhör dem som gör det. Bra att veta att det inte verkar ha att göra med om/hur mycket man ätit innan. (Vill ju gärna våga ladda ordentligt innan det är dags att åka in.) Appropå mat: Jag har hört att kvinnan bara får flytande mat på förlossningen- om det skulle bli urakutsnitt. Å andra sidan har jag hört dem som ätit (ibland medhavd) mat. Hur var det för er? Förstår att man kanske inte är så sugen på mat just då, men det är ju en annan femma.
    Nej, jag fick fast föda på förlossningen (panerad fisk med någon räkröra och kokt potatis). Däremot fick jag inte i mig så mycket.
    Milkshaken gick däremot ned utan problem (även om den kom upp lika fort).
    My sugar is raw
  • Senap
    JASS skrev 2009-04-27 21:11:57 följande:
    Vad tror ni- är det bra att testa lustgas- eller dumt att chansa om jag är rädd att må illa och bli yr?
    Jag provade lustgasen under visningen av förlossningen vi var på några veckor innan födseln.
    Bra sätt att veta hur man reagerar på den.
    My sugar is raw
Svar på tråden Spy under förlossningen