Inlägg från: Anonym (funkar finfint!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (funkar finfint!)

"time care" schemaläggning?? HJÄLP!Vården!

Först och främst kan jag bara hålla med om att det är orättvist att man ska bli "straffad" för att man inte har barn och därmed tvingas jobba varenda storhelg. På mitt jobb har vi också time care vilket fungerar superbra. Det finns dessutom inte nån förälder som är ledig varenda storhelg, utan man får snällt se till att man jobbar någon av storhelgerna jul/nyår/påsk/midsommar. Har man valt ett yrke där det ingår jobb även på helger så är det nog bara att gilla läget oavsett om man har barn eller inte. Har själv inte barn än (väntar smått vilken sekund som helst) men jag kommer fortsätta som innan, dvs jobba någon av storhelgerna vart år.

Ska tillägga att på min arbetsplats har vi inget grundschema att falla tillbaka på utan lägger nya scheman var 8:e vecka (ibland för två perioder över sommaren) och begära fl gör man på papper (2 månader innan) inför de dagar man vill vara ledig. Tycker att time care är super och den största fördelen är att kunna planera sin tid (vilket är superbra nu när man får barn dessutom!) och till och med vara ledig 4-5 dagar på raken utan att ta ut semesterdagar.

Svar på tråden "time care" schemaläggning?? HJÄLP!Vården!