• liv10

Yrsel & synrubbningar

Sista tiden har jag några gånger drabbats av svimnningskänslor. Helt plötsligt så svartnar det framför ögonen (eller jag ser lixom prickar), jag tappar orinteringen vad som är upp och ner, börjar må akut jätteilla och kallsvettas så det bara rinner.
    jag måste lägga mig på stört (och har fått lägga mig på ett hissgolv bland annat, känns ju lite sådär....)
    efter ca-5-10 minuter går det värsta över, men jag känner mig svag och vimmelkantig upp till en halvtimme.

Nån som varit med om nåt liknande eller vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Yrsel & synrubbningar
  • liv10

tack för ditt svar.

jag var sjukskriven en vecka i början av grav på grund av detta, men man hittade inget fel. men nu har det kommit tätare på sista tiden (är i v.23)- skall till BM nästa vecka- så jag får väl ta upp det då.... men man undrar ju om det kan vara nåt allvarligt eller om det bara är en del av grav

• liv10

jag får nog ringa imorgonbitti då och be dem kolla upp det, är väl bättre att få veta att det inte är nåt så behöver man inte oroa sig ifall det nu är helt ofarlig yrsel.

tack för att ni svarar!

• liv10

åhå, jag skall till bm på måndag- tack för att du berättade det! jag har oxå tänkt att det kan vara min 2åring samt mina foglossningar som tar ut sin rätt....
    hoppas det blir bättre för dig nu då!

Svar på tråden Yrsel & synrubbningar