Inlägg från: LenaLotta |Visa alla inlägg
  • LenaLotta

förlossningstips!

Mitt tips är att inte planera så mycket. Vissa nära vänner till mig planerade allt från sjukhus, musik, kläder, smärtlindring etc etc. Ingenting blev som de tänkt, och cd-spelaren förblev ouppackad. Följden blev att de kände sig besvikna - även om de givetvis var lyckliga över bebisen.

Det enda jag planerade var att stanna hemma så länge det bara gick. För övrigt var jag helt öppen för förslag så att säga. Och stanna hemma, det fick jag då rakt inte. Ingen dramatisk färd till förlossningen här inte. Istället körde jag själv (jag övningskörde då och tog varje tillfälle i akt) till ett inbokat ultraljud i vecka 42+0. Vi blev inlagda samma eftermiddag pga lite för lite fostervatten. Men först fick vi åka hem (då körde min man) och hämta lite saker, så det var väldigt sansat allting.

Förlossningen gick bra, jag tänker med glädje tillbaka. Jag fick dropp samt att de tog hål på fosterhinnorna och tolv timmar senare kom hon. Tog ingen smärtlindring utom lustgas.

Så det klart, tycker man det är kul att planera kan man väl göra det. Men det finns ju risk att man blir besviken...

Svar på tråden förlossningstips!