• Phio

Sover enbart i min famn....

Vilken mysig lite sötnos du har ;=) inte helt olik min (10 v.). Du har ju fått en massa goda idéer ovan, så jag har kanske inte så mycket att komma med. Men min lilla skrutta verkar vara helt övertygad om att hon missar en massa kul om hon somnar, så hon har väldigt svårt att komma till ro. Men numera kan hon somnar i vagnen, dessvärre (?) vaknar hon efter cirka 20 minuter och tror att hon är utvilad (vilket hon INTE är, det märks ganska snart). Jag har börjat köra en fuling ibland - när hon har somnat ställer jag henne under köksfläkten... Spädbarn sägs ju gilla sk. vitt ljud (dammsugare, fläkt odyl.), och min tjej sover då gott i över en timma. (Tydligen finns vitt ljud att köpa på cd numera!)

Jag vill inte vänja henne vida att somna till det ljudet, men ställer henne där när hon väl sover. Detta tar jag oftast till på nån eftermiddag då hon hela dagen har sovit dåligt, annars blir det pannkaka av kvällen senare.

Ja, det var ju inte direkt nåt tips för att du ska kunna lägga henne ifrån dig... Kan hon somna om du liger bredivd henne i din säng/soffa? Det kan ju vara ett steg iallafall. Hoppas det ordnar sig..!

• Phio

Junija - det var ju smart, då slipper jag ha henne framför spisen hela tiden

Svar på tråden Sover enbart i min famn....