Inlägg från: Micaela |Visa alla inlägg
  • Micaela

Råd...Piercing i naveln?!

Vet ju inte hur ALLA gör men jag kan berätta hur det gick till när jag piercade mig.
    Jag piercade mig hos en tatuerare, vilket jag rekommenderar eftersom där är allt sterilt.
    Medans jag väntade fick jag en broschyr att läsa, där det står vad man bör tänka på innan (tex att man ska ha ätit innan så man inte kommer på fastande mage) och hur det ska skötas.
    Väl inne så började han med att visa piercingen och så ritade han med en penna hur han tyckte hålet skulle sitta. Sen fick jag titta och han hade naturligtvis ritat om det om jag inte blivit nöjd på en gång. Ja sedan sa han bara åt mig att ta ett djupt andetag och så stack han igenom nålen ganska sakta. Sen stack han i piercingen och så var det klart.
    Efter att han satt på ett litet förband så fick jag intruktioner hur det skulle skötas.
    Fick köpa en tvål där som heter Provon som jag tvättade med och så ska man röra ringen upp och ner lite också. Sedan finns det en salva (som jag tyvärr inte minns namnet på) som jag smorde med.
    Kanske blev en dålig förklaring men...l

• Micaela

Angående det med förkylningen tror jag det kan påverka läkningen...men är inte hundra...

Svar på tråden Råd...Piercing i naveln?!