Vad är en "normal" löneökning?
Ni som fått en löneökning i år... hur mycket fick ni?
Jag fick 800 kr, är det en "normal" ökning?
Och JA, jag vet att det olika beroende på arbetsplats och fack.. men rent generellt..?
Ni som fått en löneökning i år... hur mycket fick ni?
Jag fick 800 kr, är det en "normal" ökning?
Och JA, jag vet att det olika beroende på arbetsplats och fack.. men rent generellt..?
Jag fick 11 % förra året och hoppas på en rejäl ökning i år. Jag inser att det kan låta som mycket, men jag är underbetald i grunden och vi behöver därför justera min lön
Hos oss blir medlet 1,8%.. ingen höjdare men alltid något.
Jag fick 1400 förra året, och 800 iår.
Förra året gjorde vår arbetsgivare en satsning på oss lite lågavlönde... iår fanns inte lika mycket pengar o ge.
Men jag blev jätteöveraskad över 800 måste jag säga. Trodde det skulle ligga på kanske 3-500 :-
ja gnällde lite över min löneökning. men ja är nog ändå hyffsat nöjd. lönen går stadigt uppåt iallafall
900 fick jag i alla fall.. Handels...
Fick 1700 i förra lönerevisionen, 1800 i år (plus 1500 extra i tillägg för en ny tjänst som hamnat på mitt bord)... så totalt runt 23% på två år
Avtalet ger 4 procent, retroaktivt från den 1 juni 2008, 8 procent från den 1 januari 2010 och 2 procent från den 1 januari 2011. Detta ger ett totalt utfall på 14 procent under avtalsperioden, i detta ingår höjningen till 21 100 kronor enligt det centrala avtalets villkor. Avtalet ger i genomsnitt 3 500 kronor under avtalsperioden. Lönen ska sättas individuellt och differentierat och ger ingen individgaranti. Parterna är överens om att man under avtalsperioden ska arbeta för en tydligare individuell och differentierad lönesättning. Avtalet gäller till och med 31 mars 2011.