• Slöjan

Vad är en "normal" löneökning?

Ni som fått en löneökning i år... hur mycket fick ni?

Jag fick 800 kr, är det en "normal" ökning?

Och JA, jag vet att det olika beroende på arbetsplats och fack.. men rent generellt..?

• Svar på tråden Vad är en "normal" löneökning?
  • bebe längtan
    Champagne skrev 2009-04-29 16:15:17 följande:
    Jag är ssk och fick 600kr förra året och 100kr i år. Det strejkade jag för .
    oj, hur kmr det sig att du fick så lite?
    jag är oxå ssk
  • EmiliaG
    Champagne skrev 2009-04-29 16:15:17 följande:
    Jag är ssk och fick 600kr förra året och 100kr i år. Det strejkade jag för .
    Men procentuellt kan väl inte 100kr varit rätt?? Låter lite märligt.

Fick själv som ssk lite mindre förra året än detta år om man ser till procenten, men ungefär lika. Är föräldraledig.
  • Gravid2008

Jag fick 11 % förra året och hoppas på en rejäl ökning i år. Jag inser att det kan låta som mycket, men jag är underbetald i grunden och vi behöver därför justera min lön

• Champagne
    bebe längtan skrev 2009-04-29 16:18:30 följande:
    oj, hur kmr det sig att du fick så lite?jag är oxå ssk
    600 var det allmänna förra året, och så fick jag 100kr i år för att nå upp i samma nivå som de syrror som varit färdiga i ett år, dvs 21100. Jag har varit färdig i 7 år.
  • tiptoe

Hos oss blir medlet 1,8%.. ingen höjdare men alltid något.

• Mirris

Jag fick 1400 förra året, och 800 iår.

Förra året gjorde vår arbetsgivare en satsning på oss lite lågavlönde... iår fanns inte lika mycket pengar o ge.
    Men jag blev jätteöveraskad över 800 måste jag säga. Trodde det skulle ligga på kanske 3-500 :-

• Mozarts Nachtmusik

ja gnällde lite över min löneökning. men ja är nog ändå hyffsat nöjd. lönen går stadigt uppåt iallafall

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • ManofMystery

Fick 1700 i förra lönerevisionen, 1800 i år (plus 1500 extra i tillägg för en ny tjänst som hamnat på mitt bord)... så totalt runt 23% på två år

• EmiliaG
    Champagne skrev 2009-04-29 16:48:59 följande:
    600 var det allmänna förra året, och så fick jag 100kr i år för att nå upp i samma nivå som de syrror som varit färdiga i ett år, dvs 21100. Jag har varit färdig i 7 år.
    Jag skulle skrika högt om de nyexaminerade eller de med 1års erfarenhet lades högre än min lön om jag hade din erfarenhet och 7års anställning. Men tyvärr måste man nog hoppa från arbetsplats till arbetsplats för att få uppskattning via höjd lön.
    INFO från Vårdförbundet:
    Överenskommelse klar med Region Skåne
    Lokala avtalet mellan Vårdförbundet och Region Skåne ger  ett totalt utfall på 14 procent under avtalsperioden. Avtalet innehåller ingen individgaranti och lönen ska sättas individuellt och differentierat.  ----

Avtalet ger 4 procent, retroaktivt  från den 1 juni 2008, 8 procent från den 1 januari 2010 och 2 procent  från den 1 januari 2011. Detta ger ett totalt utfall på 14 procent under avtalsperioden, i detta ingår höjningen till 21 100 kronor enligt det centrala avtalets villkor.  Avtalet ger i genomsnitt 3 500 kronor under avtalsperioden. Lönen ska sättas individuellt och differentierat och ger ingen individgaranti. Parterna är överens om att man under avtalsperioden ska arbeta för en tydligare individuell och differentierad lönesättning. Avtalet gäller till och med  31 mars 2011.

• bebe längtan
    Champagne skrev 2009-04-29 16:48:59 följande:
    fick du inte mer än de 100?
    nej men detta är verkligen skamligt!!!!!!

å andra sidan jag t ex trivs verkligen med mitt jobb och mina kolleger, och viktigast av allt mina patienter
    så lönen spelar inte SÅ stor roll...men vi som har CSN skulder på halsen bör tjäna åtminstonne så pass mycket för att kunna betala räkningar o leva normalt!
Svar på tråden Vad är en "normal" löneökning?