• Anonym (JustMe)

Promenera igång förlossning

Hej, en undran.. tror ni promenad verkligen funkar att sätta fart på kroppen och förlossningsskedet?
    På min mamma funkade det när hon väntade mig.
    Var ute på en liten promenad nu och får direkt mensvärks liknande känsla och lite ont bak i ryggen.....

Hur känns det för er andra vid medel-långa promenader i v39?
    Jag kan gå fort, men efter ett tag så får jag ont ....

• Svar på tråden Promenera igång förlossning
  • Mamman mitt i kaoset

Jag får ont i rygg och värk i hela blygdbenet när jag går längre promenader, är i vecka 33. Så det behöver nog inte betyda så mycket tyvärr.
    Själv har jag kört på storstädning med mina två första barn!

• Anonym (JustMe)

Ja, de lär väl vara ungefär samma sak kanske ...... storstädat och grejat i trädgården gör jag ofta tills jag ser stjärnor .... :D men men .......

• Anonym

Jag tror att det är så att det hjälper att röra på sig om man redan börjat öppna sig. Har man inte börjat få värkar så låter det ju lite konstigt att en promenad skulle få fart på det hela om tappen inte är mogen.

• Alka

Är beräknad till den 8 e maj! Var precis ute å gick en lite sväng, men kan inte gå alls långt innan hela svanken känns som om den ska ryka av, sen får jag ont runt om!
    Det känns i alla fall skönt när man rört lite på sig, även om det kanske inte påverkar förlossningsskedet *ler* när skall du ha?

• lia76

Ja alla tips som finns för att sätta igång en förlossning hjälper INTE om barnet och kroppen själv inte är redo för att förlossningen skall starta.
    Men är barnet redo så kan dessa tips hjälpa.

Jag sjläv gick i en jätte brant backe på BF-3, gick både nedför och uppför.
    Jäntan kom morgonen efter på BF-2

Men det berodde not mest på att kroppen och bebis var redo att förlossningen skulle starta, så att min promenad skyndade på det hela.

Sen som inlägg #3 skriver, så är promenader jätte bra när man börjat fått förlossningsvärkar, för det skyndar på öppningskedet

Som sagt.. dessa knep för att starta en förlossning  hjälper inte om kroppen inte är redo för det

Stella och Ida
  • Exelle

Det finns en massa "knep", men man vet inte om de fungerar. Hos mig ledde det bara till att jag blev trött, men alla mina barn var sena.

Men, om du vill försöka - och kanske misslyckas, här är en del saker du kan göra:
    Promenera
    Gå i trappor
    Bada varmt
    Ha samlag (sperman ska vara bra för värkarna...? )

Annars är det bara att vänta tills barnet vill komma av sig själv!

• lia76
    Exelle skrev 2009-04-29 16:25:07 följande:
    Det finns en massa "knep", men man vet inte om de fungerar. Hos mig ledde det bara till att jag blev trött, men alla mina barn var sena. Men, om du vill försöka - och kanske misslyckas, här är en del saker du kan göra: Promenera Gå i trappor Bada varmt Ha samlag (sperman ska vara bra för värkarna...? ) Annars är det bara att vänta tills barnet vill komma av sig själv!
    Måste kommentera...
    Färdknäppen (ha sex) hjälper INTE.
    Det behövs en j*a massa spermier för att det skall starta en förlossning.
    Dvs det spelar ingen roll om man kör hårt som kaniner 24/7
    Stella och Ida
  • Exelle

Har ej heller sagt att det fungerar...hos mig gjorde det inte det ...men det är "tricksen" man får höra...

• Anonym (nä)

En kompis till mig tog en lååång promenad en kväll, två dagar efter bf och dagen efter föddes hennes bebis. I två år pratade hon om den fiffiga metoden. När hon sen skulle promenera igång förlossning två gick hon två veckor över tiden.

Ingen metod funkar. Det är bara det att man tror det för man hittar på något att fördriva tiden med när man väntar.

• Ogräset

En promenad satte igång mitt förlossningsarbete. Gick till mödravården, +3 över BF (20 minuters promenad) och på hemvägen satte förvärkarna igång. Sedan kom hon dagen efter.

Rörelse kan mycket väl sätta igång en förlossning. OM kroppen är redo.
    Det intygade även min barnmorska när vi pratade om det.

Svar på tråden Promenera igång förlossning