Inlägg från: Anonym (JustMe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JustMe)

Promenera igång förlossning

Hej, en undran.. tror ni promenad verkligen funkar att sätta fart på kroppen och förlossningsskedet?
    På min mamma funkade det när hon väntade mig.
    Var ute på en liten promenad nu och får direkt mensvärks liknande känsla och lite ont bak i ryggen.....

Hur känns det för er andra vid medel-långa promenader i v39?
    Jag kan gå fort, men efter ett tag så får jag ont ....

• Svar på tråden Promenera igång förlossning
  • Anonym (JustMe)

Ja, de lär väl vara ungefär samma sak kanske ...... storstädat och grejat i trädgården gör jag ofta tills jag ser stjärnor .... :D men men .......

• Anonym (JustMe)

Jag ska nog testa med en lång promenad imorgon, så länge kroppen orkar...
    hade mjuk tapp i v33 och bebis fixerad sedan v30.... tycker min kropp borde vara lite redo iaf ........ hoppas iaf.. vi får väl se .. men skoj å läsa vad andra tror om det funkar eller inte, om det funkat för ER eller inte...... fick lite spännande svar iaf :D

• Anonym (JustMe)

har haft mycket klumpiga flytningar idag, misstänker slemproppen som går i delar...... det började lite smått igår redan, har storstädat å gått 2 mindre promenader, tänkte ta en kvälls promenad nu också, har grym värk neråt, ovanför blygbenet och gör ont att sitta ibland....... känns som det verkligen trycker på så jag hoppas hoppas!

• Anonym (JustMe)

hur känner du att det är på g? *nyfis*

• Anonym (JustMe)

åhå, blod .. ja då är de nog på g! ... jag mår bra igen, de verkar gå upp å ner det där ..... får väl ta en promenad igen idag då .... ähh den här bebisen kommer ju aldrig vilja komma ut känns de som :D

hur har de gått?

• Anonym (JustMe)

Jag fick första barnet i v37 och är nu i v39, snart 40, jag är nog mest rädd för att få ett stort barn = att inte kunna få ut den om den är för stor. det är DET jag är rädd för och DÄRFÖR jag vill få ut den helst nu, men promenader är ju de längsta jag går, det färdknäppen och hallonbladsthe ..... jag gör ju inte andra dumma saker direkt, utan vet att denkommer när den kommer....

• Anonym (JustMe)
    Anonym (Lisa) skrev 2009-05-02 10:35:12 följande:
    Hmmm...haft värkar hela natten - är öppen 3,5 cm enligt BM, men nu känner jag INGENTING...ja, ja - d är iaf på G, men när är ju en annan sak... Hr har du det?
     när du förklarar värkar, hur menar du att det känns som då?
    jag har 100 tals sammandragningar, ibland trycker dom på neråt men dom gör aldrig ont. jag har dock ont i nedre delen av gravidmagen, som träningsvärk och det kan hugga till som fasen ibland... bebisen ligger långt ner och har varit fixerad sen v30 så promenaderna kan va jobbiga ibland då trycket gör att mina ben viker sig, ischasnerverna runt lår/rumpa osv.... drygt..... men iaf, hur känns dom där förvärkarna?
  • Anonym (JustMe)

jag har mycket sammandragningar med tryck NERÅT, mest på kvällarna, det har jag även nu, har hela dagen idag också släppt mer "klumpar" / flytning / slempropp.
    låter de som slemproppen? tjockt vitt/vita klumpar lika stor som en nagel typ...... moler även bak i ryggen och gör ont att sitta ibland pga tryck, runt om nedre gravidmagen... har varit så några dagar nu....... hoppas inte det ska vara såhär om man går över tiden :(
    är ju iaf i v39 och skulle haft BF imorgon 3e maj enligt sista mens..... framskjuten 10 dagar! *suck igen* :D

• Anonym (JustMe)

tog en lång promenad idag på 35 min ungefär .... magen var stenhård och jag hade ont i nedre delen av magen, typ håll?
    får väl se om de funkar... känns inte som de, går runt med molande mensvärk...... man börjar bli knas nu, kommer aldrig ungen? bli igångsatt på v 42 är ju som att bli berövad en förlossning........ går in i v40 nästa vecka .. *SUCK*

Svar på tråden Promenera igång förlossning