• Einstein

Nybliven husvagnsägare - någon mer?

Idag har vi äntligen fått hem vår "nya" husvagn! Detta är första gången som vi äger en husvagn och det ska bli spännande att utforska detta nya liv nu i sommar. Jag är visserligen uppväxt med husvagn, men det är många år sedan mina föräldrar sålde sin vagn.

Med tanke på vilket tryck det var hos husvagnshandlaren, så borde vi inte vara ensamma om att vara nyblivna husvagnsägare. Det vore kul att prata med fler som köpt ny vagn. Det spelar ingen roll om ni haft husvagn tidigare, om ni köpt begagnad eller ny, stor eller liten.

Frågorna och funderingarna är många, vad ska man ha med sig? Vad ska man tänka på? osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-07 20:14
    Ifall ni undrar vart ts tagit vägen så har jag bytt nick och heter numera Tolta.

• Svar på tråden Nybliven husvagnsägare - någon mer?
  • Einstein

Jag kan börja med att berätta att vi köpt en Knaus Eifelland 560 pk -01. Det är en barnkammarvagn och till den har vi även köpt ett förtält.

Nu gäller det bara att fylla vagnen med allt man behöver utan att komma över gränsen för vad husvagnen totalt får väga. Detta med vikter är ju en hel djungel, men jag har turen att vara gift med en lastbilschaufför som har koll på detta.

• Einstein

Husvagnsförsäljaren hade missat att städa kylskåpet, så det har jag roat mig med ikväll.

• Ell Ell

hej å hå vi har nyss köpt en hobby 560 exklusive barnkammarvagn....
    vi har heller aldrig haft husvagn förut ingen av oss så detta blir spännande, vi invigde den med en vecka på skidort nu över påsken, haha lite kaotiskt men ack så mysigt! planerar en semester i sommar i sverige någonstans men vet inte riktigt var ännu!

• Einstein

Ell Ell skrev 2009-04-29 19:59:13 följande:

hej å hå vi har nyss köpt en hobby 560 exklusive barnkammarvagn.... vi har heller aldrig haft husvagn förut ingen av oss så detta blir spännande, vi invigde den med en vecka på skidort nu över påsken, haha lite kaotiskt men ack så mysigt! planerar en semester i sommar i sverige någonstans men vet inte riktigt var ännu!
    Vad trevligt!

Vi hämtade som sagt våran idag och premiärturen blir redan på fredag. Då ska vi till orten där mina föräldrar bor, de har en affär som bl a säljer husgeråd...väldigt passande nu.

Detta med att välja semestermål är ju jättesvårt! Vi vill öka till alla ställen på en och samma gång!
  • grabbmamman linda

Vi har oxå köpt en husvagn! Mannen i huset är väl den som är mest intresserad.. men javisst.. kan ju ha den till hundutställningar tänkte jag ;)

Nu skall vi på vår premiär utflykt på midsommar :) Skall bli spännande :)

• Ell Ell

haha ja jag vet man blir ju så ivrig, vi lånade en husvagn förra sommaren å bodde på kampingen i lycksele å gick på djurparken å badade en massa det var super mysigt, nu hade vi velat åka till Astrid Lindgrensvärld men det blir nog att vänta lite då barnen e så små ännu, stora flickan skulle nog tycka det var super kul hon är tre men lilleman bryr sig nog inte ännu haha han e ju bara 4 mån

passande att ha en sån butik i familjen nu då!

• Einstein

grabbmamman linda skrev 2009-04-29 20:09:02 följande:

Vi har oxå köpt en husvagn! Mannen i huset är väl den som är mest intresserad.. men javisst.. kan ju ha den till hundutställningar tänkte jag ;) Nu skall vi på vår premiär utflykt på midsommar :) Skall bli spännande :)
    Hej! Kul med fler nyblivna husvagnsägare. Har ni fått hem den än? Vi fick vänta i tre veckor innan vi fick våran. Vi bestämde dagens datum för att vi skulle hinna fixa det ekonomiska och för att firman skulle hinna göra i ordning vagnen. Fast de glömde ju kylskåpet, men med tanke på hur sönderstressade de var där igår när vi var och betalade så förstår jag den missen.

Vi hyrde en vagn förra sommaren efter att verkligen ha övertalat maken. Sedan var han fast och sa att det var vår trevligaste semester någonsin! Då hade vi dessutom en liten trång och ofräsch vagn utan förtält.
  • Einstein

Ell Ell skrev 2009-04-29 20:10:04 följande:

haha ja jag vet man blir ju så ivrig, vi lånade en husvagn förra sommaren å bodde på kampingen i lycksele å gick på djurparken å badade en massa det var super mysigt, nu hade vi velat åka till Astrid Lindgrensvärld men det blir nog att vänta lite då barnen e så små ännu, stora flickan skulle nog tycka det var super kul hon är tre men lilleman bryr sig nog inte ännu haha han e ju bara 4 mån passande att ha en sån butik i familjen nu då!
    Åh Astrid Lindgrens Värld var vi till förra sommaren! Alltså jag älskar den parken och blicken på barnen var obetalbar! 100% fokusering trots stekande värme! Fast mina barn var 4 och 6½ år förra sommaren, men första gången var de 1 och 3½ år. Hon som var ett då hade väl inte så mycket ut av besöket, men hon led inte heller. Har ni väldigt långt dit så tycker jag nog ändå att ni ska vänta. Sedan måste jag säga att ALVs camping inte var mycket att hänga i julgranen. Trånga campingplatser och ofräscha toaletter.
  • Einstein

Har ni förtält till era vagnar? Vi ska sätta upp vårt för första gången på fredag och även där utnyttjar vi mina föräldrar! De har lovat att komma och hjälpa oss. Det ska bli en intressant erfarenhet att sätta upp det med min man som har ett tålamod kortare än noll och ingenting ibland!

• Sarah84

Har ingen husvagn själv. Men va bara tvungen att läsa här inne =) Är i stort sett född i husvgan. Bott i husvagn varje sommar i 20 år =) Försöker att övertala min man att husvagn är livet. Men än har de inte gått.. Men någon ska ja lyckas me de =)

Svar på tråden Nybliven husvagnsägare - någon mer?