• Einstein

Nybliven husvagnsägare - någon mer?

Idag har vi äntligen fått hem vår "nya" husvagn! Detta är första gången som vi äger en husvagn och det ska bli spännande att utforska detta nya liv nu i sommar. Jag är visserligen uppväxt med husvagn, men det är många år sedan mina föräldrar sålde sin vagn.

Med tanke på vilket tryck det var hos husvagnshandlaren, så borde vi inte vara ensamma om att vara nyblivna husvagnsägare. Det vore kul att prata med fler som köpt ny vagn. Det spelar ingen roll om ni haft husvagn tidigare, om ni köpt begagnad eller ny, stor eller liten.

Frågorna och funderingarna är många, vad ska man ha med sig? Vad ska man tänka på? osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-07 20:14
    Ifall ni undrar vart ts tagit vägen så har jag bytt nick och heter numera Tolta.

• Svar på tråden Nybliven husvagnsägare - någon mer?
  • LillaLinan
    Einstein skrev 2009-05-07 16:24:01 följande:
    Vi var till strömstad på löptävling i somras...det gör jag inte om! Det var varmt så in i.... och målgången var full av kräk och jag såg flera som kräktes! Då tar man i lite för mycket tycker jag!
    Men fy bubblan...*urk*

Å va skoj med ny mobil, nästan lika roligt som ny husvagn Nu är sambon uppe och städar ur vår gamla en sista gång (typ städat ur den 5554ggr nu)...i morgon bär det av, ska vara på Hammarö innan 11
  • Einstein
    LillaLinan skrev 2009-05-07 21:45:25 följande:
    Men fy bubblan...*urk* Å va skoj med ny mobil, nästan lika roligt som ny husvagn Nu är sambon uppe och städar ur vår gamla en sista gång (typ städat ur den 5554ggr nu)...i morgon bär det av, ska vara på Hammarö innan 11
    Väntar med spänning på att höra hur det gick!
  • LillaLinan
    Einstein skrev 2009-05-08 17:31:38 följande:
    Väntar med spänning på att höra hur det gick!
    Ja nu är den hemma, gick sådär idag med tanke på att de upptäckte fuktskada i vår gamla vagn och fick 10 000:- mindre i inbyte varav jag fick ett litet utbrott på försäljaren varav jag fick gå och välja ut en matta gratis medan sambon slutförde affären ha ha kanske inte riktigt så men kändes som den där mattan va för lite plåster på såren
  • Einstein
    LillaLinan skrev 2009-05-08 18:04:06 följande:
    Ja nu är den hemma, gick sådär idag med tanke på att de upptäckte fuktskada i vår gamla vagn och fick 10 000:- mindre i inbyte varav jag fick ett litet utbrott på försäljaren varav jag fick gå och välja ut en matta gratis medan sambon slutförde affären ha ha kanske inte riktigt så men kändes som den där mattan va för lite plåster på såren
    Vad tråkigt att ni inte fick ut så mycket som ni trott för vagnen. Kanske värt att göra ett fukttest på vår vagn med!
  • LillaLinan
    Einstein skrev 2009-05-08 21:41:26 följande:
    Vad tråkigt att ni inte fick ut så mycket som ni trott för vagnen. Kanske värt att göra ett fukttest på vår vagn med!
    Ja gör det...usch vi blev så jäkla besvikna

Nåja, idag har vi vart ute med vagnen för första gången på en dagstur och nu står den här bak vårt lilla radhus så ska snart äta kvällsfika i den :oD *weeeia*
  • Einstein
    LillaLinan skrev 2009-05-09 21:11:53 följande:
    Ja gör det...usch vi blev så jäkla besvikna Nåja, idag har vi vart ute med vagnen för första gången på en dagstur och nu står den här bak vårt lilla radhus så ska snart äta kvällsfika i den :oD *weeeia*
    Har ni svårt att slita er?

Vi ska åka till Hjo nästa helg. Jag vill verkligen inte åka just dit, men jag måste ju följa med. Svärmor bor där!

Dessutom så var vi i Torsby förra helgen med husvagnen och idag var vi dit igen bara över dagen. Sedan ska vi dit igen om två veckor...undrar när jag får vara hemma en hel helg nästa gång? Att vi åker till Torsby så ofta beror på att vi ska måla mina föräldrars hus och maken håller på och tvättar det.
  • LillaLinan

ha ha ha ja det va lite svårt att slita sig, dne är ju så fiiiin :-P

He he he jaså, men ni får säkert trevligt i Hjo trots allt Ska va ett fint ställe har jag hört ...:-P

Står ni på campingen då när ni är i Torsby eller står ni hemma hos dina föräldrar??

• Einstein
    LillaLinan skrev 2009-05-10 08:35:01 följande:
    ha ha ha ja det va lite svårt att slita sig, dne är ju så fiiiin :-P He he he jaså, men ni får säkert trevligt i Hjo trots allt Ska va ett fint ställe har jag hört ...:-P Står ni på campingen då när ni är i Torsby eller står ni hemma hos dina föräldrar??
    Vi står på campingen, för min pappa behöver lite lugn och ro pga för högt blodtryck. Sedan är jag inte helt säker på att vi får in vagnen på deras tomt, även om pappa sa att han kunde backa in den med förbundna ögon! Jag tror att det är viss skillnad att backa in vagnen mot en liten skruttig släpkärra! Fast igår hade vi inte med vagnen och nästa gång vet jag inte hur det blir. Känns lite onödigt att stanna över natt när vi bara ska upp och tvätta halva huset... och troligtvis städa balkongen (= förvaringsplats).
  • LillaLinan
    Einstein skrev 2009-05-10 17:10:28 följande:
    Vi står på campingen, för min pappa behöver lite lugn och ro pga för högt blodtryck. Sedan är jag inte helt säker på att vi får in vagnen på deras tomt, även om pappa sa att han kunde backa in den med förbundna ögon! Jag tror att det är viss skillnad att backa in vagnen mot en liten skruttig släpkärra! Fast igår hade vi inte med vagnen och nästa gång vet jag inte hur det blir. Känns lite onödigt att stanna över natt när vi bara ska upp och tvätta halva huset... och troligtvis städa balkongen (= förvaringsplats).
    Ojdå...okej, ja kanske bäst att ni bor på camping då...

Nu har jag och lillan vart i Karlstad och hälsat på en kompis till mig + bäbis Är sååå trött nu, va inne en sväng på IKEA men hade noll inspiration så gick ut igen direkt
  • Einstein

jag vet inte om jag ska vara glad eller besviken, men det blir ingen tur till Hjo i helgen. Skönt för jag ville egentligen inte åka den här helgen eftersom vi redan varit borta två helger i rad. Det tråkiga är orsaken, nämligen att maken ska åka på jobb på söndag och bli borta i två nätter. Sedan tror jag dessvärre att jag håller på att bli sjuk. Jag känner mig lite frusen och med tanke på att det går streptokocker där jag jobbade förra veckan så är det inte så konstigt.

Svar på tråden Nybliven husvagnsägare - någon mer?