Hur tidigt börja med varannan vecka?
Ja, min fråga är alltså hur tidigt man kan börja med varannan vecka boende? Vår dotter blev 2 nu i april och from juni kommer pappan bo i samma stad som oss. Perfekt!
Han vill dock köra varannan vecka fr om hon är 3 år, jag har läst att innan 5 är det ingen bra idé. Varför var det dock ingen förklaring på utan något luddigt om barnets minnesbild av den andra föräldern? (jag vill inte ha det tidigare, helst, men det skulle underlätta för oss båda då vi jobbar obekväma tider. MEN såklart går hennes välbefinnande först! Därav min fråga här )
Har haft dotra i 3 veckor i rad, (tyvärr? Jag är ju glad över varje minut, men pappan är desto ledsnare. Han har inte kunnat ta henne sitt helgslut pga olika anledningar jag inte vill ta upp här) Men hon har pratat om och med honom varje dag ändå, de säger nämligen alltid god natt på kvällen per telefon och på dagis har de en "minnesbok" jag antar att hon tittar i ibland och där är ju bilder på både honom och mig..
Och idag hämtade han henne på dagis och det hade inte varit några problem alls. Om hennes minnesbild skulle rubbas på bara en vecka, borde hon ju varit blyg mot honom efter tre? Eller tänker jag fel?
Vad tror ni? Kan man börja med varannan vecka tidigare än 5 år? Och varför ska man vänta annars?