• sussie89

Bilstol utan överdrag

Min dotter o jag umgås med en kompis väldigt mkt, men jag har tyvärr ingen bil hemma på dagarna där våran bilbarnstol sitter i, så man blir ganska låst..

Men min kompis mamma hade kvar stolen från hennes yngsta son ( 8år år gammal) men det är bara det att det inte finns något överdrag till stolen kvar, så det finns bara de där vita frigoliten (heter det så) aja, ni förstår.
    Så jag undrar om man kan köpa bara ett löst överdrag eller om man skulle kunna sätta dit en filt under bara och klippa ur för bälsena?!
    Någon som har tips på hur man kan göra, min dotter är 15 månader, så det är alltså den andra stolen upp till 25 kg som dom har..
    Vi hade tänkt koppla in denna stol till kompisens bil så man kan ta sig iväg till typ strand o affäerer o sånt.. man blir så himla låst o inte ha bil hemma.
    dte är en britax

Hoppas att det finns någon som har bra tips hur man kan göra !!??

Kram

• Svar på tråden Bilstol utan överdrag
  • sussie89

ja visst ! varför inte..
    Men kan det räcka med en vanlig fleecepläd ?! eller det kanske blir på tog för varmt..

Men säkerheten har inget med överdraget o göra egentligen ?! e väl mest för att det ska vara skönt kanske ?

• sussie89

tack för era svar !!
    Stolen är inte 8 år gammal eftersom de använde den första babystolen, så den är kanske använd i ca 3-4år använd av enbart ett barn
    Ja har oxå funderat på de där med flamsäkert... Men det bäste är nog att ringa och fråga eller åka till affär så de kan kolla igenom stolen ordentligt!

Och självklart sätter jag ju min dotter i säkerhet före bilbarnstolen om den nu avrekomenderas.. tur att det finns bra bussföbindelser i stan oxå.. Men kan va skönt o ta bilen en sväng..

• sussie89

Nu har allt med stolen löst sig!!
    Dom hittade överdraget till den =) det var en jätte fin stol oxå, så nu är det ju typ bara o tuta o köra.. Har kollat igenom hela stolen, inte en repa eller något! Skäns skönt !!

Någon föreslog att vi skulle ta ur vår stol, men min sambo har den till jobbet varje dag ( 5 mil bort) och han kör även vår tjej till dagis när han åker iväg, så därför tar vi inte ut den..

• sussie89
    Joico skrev 2009-05-01 20:48:49 följande:
    Bra att dom hittade tyget då!Måste bara fråga, för jag får inte ihop det det är väl bara att ni isf tar ur stolen kvällen innan? och vadå kör tjejen till dagis, hon skulle ju isf vara med dig sa du ju? :p
    Hon är på dagis mellan 8-11 på dagarna, och min sambo åker då med henne kl 8 när ha åker till jpbbet, sen får jag gå och hämta henne. tar ca 25 minuter gå..
    Men det var mest om vi kände för att hitta på något på eftermiddagen´, som det har blivit nu på sistone, men kan inte göra något.. !
Svar på tråden Bilstol utan överdrag