Inlägg från: chokladkaffe |Visa alla inlägg
  • chokladkaffe

Barn i sol?

Nu när det är soligt ute. Hur gör ni som har spädbarn med solen? Spädbarn ska tydligen inte vistas alls i sol, innebär detta att det är okej att vara ute om man klär barnet i heltäckande kläder och solhatt? Tänker ljusa kläder. Eller innebär det faktiskt att man får sitta inne med sitt barn?

Jag tänkte nog innan jag läste det här att jag klär sonen i vita långärmat och långbenat och har en mössa på honom men nu tvekar jag. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Barn i sol?
  • chokladkaffe
    LindaSundberg skrev 2009-04-29 22:07:06 följande:
    Nej man behöver ej sitta inne och häcka :)
    Hehe...skönt att höra :) Vi har ingen vagn så nåt parasoll är väl inte aktuellt men i sjal är han ju skyddad ändå. Sen kan man ju sätta sig i skugga när man sitter ner ute...
  • chokladkaffe

Jag är rätt ny på fl men imponerad! Två minuter och jag känner mig lugn inför sommaren...hur klarade våra föräldrar sig utan internet när de hade barn ;)

Tack för era svar, imorgon blir det utedag i kläder och skugga ;)

• chokladkaffe
    norgesessan skrev 2009-05-02 08:33:38 följande:
    ..Trodde sjalet skulle värma mycket mer..
    Vår sjal är svart trikå...kanske det blir bättre med en vit?

Köpte långärmat och långbent i vitt samt en solhatt som jag testat. Funkar bra, solhatten går att vinkla så han inte får sol i ansiktet när han sitter i sjal. Ändå är jag rätt nojjig, bränna sig som barn är tydligen riktigt dåligt ur cancersynpunkt.
Svar på tråden Barn i sol?