Shadilly skrev 2009-04-30 00:29:30 följande:
Jag är så jävla trött på Radiotjänst och deras ljugande, smygande och hemsnickrade detektivarbete.Man är skyldig att betala TV-avgift om man har en TV-mottagare hemma. Det kan vara en TV, ett TV-kort i datorn, en video eller en projektor
t.ex.Om du inte anser att du är skyldig att betala TV-avgift, men en kontrollant ändå anmäler att du har TV ska du överklaga beslutet skriftligen, det kommer de att avslå, för det är bara ett sätt at ttrötta ut folk och se om de betalar ändå. Överklaga igen och vänta på avslag så du kan överklaga en tredje gång. Då måste Radiotjänst bevisa i rätten att du har TV.Även om de skickar räkningar behöver du inte betala dem så länge du bestrider dem. I alla fall inte förränn du fått saken prövad i länsrätten. Förlorar du där måste du betala alltihop inklusive ränta.
Till saken hör att de aldrig kan bevisa någonting :) Hur skulle det gå till? :) Jag erkänner villigt om jag haft en tv här hemma en dag och betalar då gärna för den dagen : ) Men det kan väl inte vara lagligt att de skulle sitta här varje dag i ett halvår och övervaka mitt hem? Haha denna idioti!