• Anonym (Nicke)

Tv-licens, straff?

Du har inget att oroa dig för. De får itne gå in i lägenheten. Pejling är skitsnack. Om deras "pejling" ger utslag spelar det ingen roll. De får inte gå in i lägenheten utan fullmakt. Finns inte ett enda fall där polsein gett fulltmakt och gått in för att kontrollera TV-innehav då detta inte är ett allvarligt brott.

Om de ser tv'en innanför dörren kan du säga "du såg fel". Det var ingen tv, det var en cykel.

Du måste inte svara på deras frågor, du måste inte öppna dörrenetc etc etc.

De har noll makt, de vet det. De hotar bara.

Jag vägrar betala för tv-licensen. Mina pengar går inte dit jag vill tyvärr. Jag bryr mig inget om public service, kollar sällan på tv ändå.

Längtar till den dagen de knackar på dörren. Då ska jag höja volymen på tv'en och låtsas som ingenting.

Skrev konstigt, beror påa tt jag skriver med en arm. har en bebis på den andra. Ber om ursäkt. Summan av det hela är: Oroa dig inte, de kan INGET göra

• Anonym (Nicke)

Anonym (Annelie) skrev 2009-05-05 00:38:54 följande:

Det undrar jag med? Hur gör dom om man inte har brevinkast?
    Det där med pejling är löjligt. Oroa dig inte. De gör inget med ditt brevinkast :)
  • Anonym (Nicke)
    Vampyrtrollet skrev 2009-05-05 17:34:34 följande:
    Hehe... Nästa gång de ringer på så öppna i underkläder, se galen ut o fråga om de vill komma in för en liten snabbis... *asg* Pejla lägenehet... Yeah right... hehe... Du har ju bara lånat den en liten stund för att känna efter om du vill ha en... Värre om man bor i villa... Då går det att pejla ganska enkelt enligt rykten... Själv har man en betongkällare där tv är... Pejla det... *asg*
    Sluta, varför ska man säga att man lånat en liten stund? PEJLING ÄR INTE NÅGOT MAN SKA OROA SIG ÖVER!! Man säger att man inte har något, eller skiter i att svara/öppna. De har inga rättigheter!

Pejla i ett hyreshus = Osäkert resultat då de inte kan avgöra varifrån de får "svar".
    Pejla en villa = lite lättare. Men vad gör de med resultatet? de kan inte göra något!!

Tv-avgiften är förlegad. Deras tekniker för att driva in pengar är ännu värre.
  • Anonym (Nicke)
    Anonym skrev 2009-05-05 18:16:49 följande:
    Jag jobbar på Radiotjänst, (tyvär) och straffet för att smita från tv-avgiften är böter på 1500, jämfört med dom 2076 kr det kostar per år så är det ju klart värt att smita.
    Ni sätter ju inte dit några. De enda ni får dit är de som är korkade nog att inte ifrågasätta era krav.

Jag har dodgat tv-licensen i 9 år nu. Ni har ringt på dörren, ringt hem till mig. Jag har haft teven på i bakgrunden då ni ringt men var är min avi? Var är mina böter?

Vadå? Jag har ingen tv.
  • Anonym (Nicke)

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 17:57:49 följande:

Anonym (nope) skrev 2009-05-06 17:40:54 följande: ?
    vad han menar är att det funkar bättre på hus. I lägenheter är det för osäkert var ifrån svaret kommer.

Kan vi inte lägga ner hela diskussionen.

Vi kan konstatera att:
    1. Tv-avgiften är förlegad
    2. Radiotjänst har inga rättigheter
    3. Du kan aldrig tvingas betala så länge du bestämt nekar till att ha äga en tv (eller något avgiftsbelagt vidunder). Varför inte? Se nummer 2.

Om de ringer, svara inte. Om de ringer på dörren, svara ej.
    Om de skickar brev, svara inte. (eller svara att du inte har någon tv)
  • Anonym (Nicke)

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 18:15:39 följande:

om de ringer på dörren och du öppnar får du bara betala om du erkänner att du har tv eftersom det är en vägg och kontrollanterna inte får se genom väggen.
    Varför ska jag öppna? och som du säger, även om de ser teven så betyder det inte att jag måste betala. inte länge sen detta var uppe i rätten och RT förlorade.
  • Anonym (Nicke)

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 18:20:06 följande:

Anonym (Nicke) skrev 2009-05-06 18:18:39 följande: ja har du inget titthål så brukar man ju öppna...
    Jag kör den gamla farmorsvarianten. "Vem är det?" genom dörren. Mina vänner och bekanta kommer inte oanmälda.

De är pinsamma
  • Anonym (Nicke)

men snälla läsa hela tråden. det dyker hela tiden upp saker som vi redan konstaterat på sida 1 :)

De kan INGET göra. End of story

• Anonym (Nicke)

Återigen. Alla tar upp samma saker om och om igen. De får inte göra någonting över huvud taget. De har noll rättigheter. INEGN behöver betala.

Mitt tips till er alla:
    Skicka in ett brev där ni säger att ni saknar TV från med och dagens datum. Ni behöver inte ange varför. That's it...

• Anonym (Nicke)
    Anonym skrev 2009-05-07 21:37:07 följande:
    Jag tycker det är urtaskigt att inte betala teve-licens när man har TV. Jag är själv ensamstående två barns mamma och har låg inkomst, men självklart betalar jag TV-licensen eftersom jag är en ärlig person och det är lag på att göra det. Men blir så ledsen och besviken på folk som inte gör det. Har själv en urgammal ful tjock TV. En bekant har allt i det senaste och stor ursnygg platt TV, men anser sig ändå inte ha råd att betala Tv-licensen.... Jag tycker att, eftersom det tyvärr finns så många oärliga människor i Sverige så borde denna avgift tas in på annat sätt tex. via skatten eller via reklam. Jag hade gärna kunnat tänka mig reklam i SVT om jag slapp betala tv-licensen. Snälla Ni som "glömt" betala Tv-licensen, gör det! , så att alla hjälper till...
    Läs igenom hela tråden. Jag tänker inte betala för något jag inte nyttjar. Jag har en TV, men jag nyttjar inte public service. Vill de dra det på skatten så fine. men RT ska inte ha en spänn
  • Anonym (Nicke)
    Anonym skrev 2009-05-07 23:29:00 följande:
    Jag känner flera som inte anmält att de har tv men de har tros allt ändå fått räckning från radiotjänst och vägrat betalt sen hamnt hos kronofogden. För att de intebetalt sin TV linsen på en tv de inte har eller haft
    Sluta ljug. Antingen far du med osanning eller dina kompisar. De skickar ingen räkning förrän du medger tv innehav.

DESSUTOM, när du köper tv måste du inte fylla i någon garantidel. Och om RT hör av sig så kan du säga att du köpte tv'n åt en kompis i present.

SLUTA SNACKA SKIT SNÄLLA =)

NI BEHÖVER INTE BETALA SÅLÄNGE NI LÅTER BLI ATT MEDGE TV INNEHAV. OM HAN SÅ KOMMER IN, SER PÅ TV APPARATEN OCH OLLAR DEN KAN DU SEN NEKA TILL ATT DU HAR TV.

Förlåt, men ett caps lock var på sin plats. Folk är dumma nog att läsa en post och sen lägga in sina funderingar och frågor trots att vi konstaterat tusenfalt att RT är förlegat, har noll rättigheter och att man inte behöver betala så länge man nekar till tv innehav. du kan neka på telefon, brev eller om de står i dörren. Oavsett vad de ser, säger eller hör.

got it? Get it? Good!
Svar på tråden Tv-licens, straff?