Inlägg från: Anonym (filmälskare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (filmälskare)

Tv-licens, straff?

Anonym (lol) skrev 2009-05-06 21:37:09 följande:

så den ENDA anledningen till att vi FAKTISKT har tv nu är för att få en stor och bra bild till våra filmkvällar! Dock har vi bara fått 1-2 samtal sen dess. :P men iaf, ALDRIG att vi skulle betala tv-avgift för det!!!!
    Köp en projektor. Det har vi. Ingen tv. Och det är faktiskt sant.
  • Anonym (filmälskare)
    Anonym skrev 2009-05-13 13:52:07 följande:
    Jag har idag fått ett ett brav från radidiotjänst där de står att jag inte anmält tv innehav och de står även att oavsett om det är traditionellt,via datror eller på annaat sätt som man kan se tv är man skylidig att börja betala tv avgift.
    Att man "ser film och sånt via datorn" betyder inte att man har tv-kort i datorn. Jag har inte det. Jag kollar på DVD. För det ska jag inte betala licens.
  • Anonym (filmälskare)
    Anonym skrev 2009-05-13 14:00:18 följande:
    Anonym (filmälskare) skrev 2009-05-13 13:57:35 följande: jag jag skrev i n lägg nummer 175 var /är citat ut brevet från radiotjänst och de står inget om tvkort i dtorn eller att kolla dvd.
    Om man ser på tv via datorn har man tv-kort i datorn. Man kan kolla på film utan att ha det. På samma sätt som att man kan kolla på film med en dvd-spelare och en projektor utan att ha någon tv-skärm.
  • Anonym (filmälskare)

Det här skulle däremot kunna tvinga en att betala avgift för datorn även om man inte har något tv-kort i den:

www.dn.se/kultur-noje/tv-sandning-pa-natet-ger-avgift-for-datorn-1.865426

Vansinnigt tycker jag. Jag blir så arg att jag knappt klarar av att läsa artikeln. Om de får igenom detta kan de ju lika gärna tvinga en att betala licens för att man äger en soffa (man kan ju använda soffan för att sitta i och kolla på tv) . Idioti! Jag blir så j-vla förbannad. Jag _vill inte ha tv_!

Svar på tråden Tv-licens, straff?