Tv-licens, straff?
Om han kommer tillbaka så hävda att du precis köpt tvn, han kan ju inte bevisa nåt. Kan man ens pejla i lägenhet?
Om han kommer tillbaka så hävda att du precis köpt tvn, han kan ju inte bevisa nåt. Kan man ens pejla i lägenhet?
eller du kanske inte ens bor i lgh, vet inte var jag fick det ifrån
Jag jobbar på Radiotjänst, (tyvär) och straffet för att smita från tv-avgiften är böter på 1500, jämfört med dom 2076 kr det kostar per år så är det ju klart värt att smita.
Det är för att majoriteten av cheferna här är idioter. och hela systemet är skit.
Och tro nu inte att ALLA som jobbar här är idioter, för det är vi inte. men majoriteten :)
Anonym (Nicke) skrev 2009-05-05 18:19:47 följande:
Tyvär vet jag inte exakt hur pejlingen går till då jag inte jobbar som pejlare. men det finns och det används nästan aldrig. så det borde ts inte oroa sig för.
Doch tycker jag att Public service tv borde finnas kvar utan reklam och oberoende från staten som idag. Men hela systemet med tv avgiften är konstig det håller jag med om.
Ja tror att de kan se om någon i huset har TVmen inte var om de pejlar så det är nog lungt. Och du har ingen skyldighet att släppa in dem.
Jag hatar radiotjänst, betalar nu för att sambon gjorde det, men innan var jag en smitare. För mig är det som att leva i en diktatur där någon bestämmer vad jag ska tycka är bra...jag tittar fan aldrig på 1an och 2an!!! Jag skulle vilja gå hem till chefen för radiotjänst med ett par byxor som inte passar och sen kräva betalning för att det är lag på att alla ska gilla just de byxorna, sen om de ligger i garderoben och aldrig används inte fan spelar det nån roll...jag ska ha betalt i alla fall!!!!
Jag blev påkommen en gång då min TV stod och brötade...svårt att ljuga då! :) Men jag fick ingen böter, jag fick bara börja betala f.o.m den dagen. Ett par dagar senare ringde jag och sa att min TV gått sönder, men att jag naturligtvis skulle kontakta dem när ja skaffat en ny. :D
Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 16:01:12 följande:
Team J skrev 2009-05-06 16:55:03 följande: