• MatsAtari

Tv-licens, straff?

Shadilly skrev 2009-05-08 20:38:41 följande:
    Fast vi fick en räkning trots att vi berättade för dåren som var här att vi inte hade TV. Han skrev en egen anmälan som han baserade på att han kände för att ljuga eller hade någon typ av hörselhallucinationer. Vi betalade iofs inte, utan bestred räkningen på korrekt sätt och överklagade tills det skulle hamna i rätten. Men det är sant att RT skickar ut räkningar utan laglig grund, bara för att skrämma folk att betala.
    Det finns iofs ingenting olagligt med att skicka ut räkningar.
    Många företag (Mest blufföretag kanske.) med iden "alltid är det någon idiot som betalar"
  • MatsAtari

De har tydligen 700miljoner undanstoppat från licenspengar.
    Ändå fortsätter de att höja och höja TV-avgiften...

• MatsAtari

Anonym (TV lös) skrev 2009-05-17 16:00:18 följande:

Anonym (jag med) skrev 2009-05-17 15:38:44 följande: Och om man som jag då har två trasiga apparater som inte är inkopplade ens?? Dom står mitt på vardagsrumsgolvet, men det är ju ingen som är i bostaden.
    Ja, då har du ju TV och är skyldig att betala.
  • MatsAtari

Någon som vet hur TV-avgifterna fungerar i andra länder?
    Är vi det enda landet som har ett sånt här avgiftssystem?

• MatsAtari

The Man skrev 2009-05-17 21:33:09 följande:

Men i vart fall 4 av de länder jag skulle kunna tänka mig att flytta till finns med i listan över länder UTAN TV-licens: USA , New Zealand, Cypern och Australien! HURRA!!!
    I USA finns det väl iofs ingen direkt statlig television heller å andra sidan...
    Skulle de ha haft det så kan du ge dig fan på att de också tagit ut en ofrivillig avgift.
  • MatsAtari
    Add3 skrev 2009-05-27 22:49:17 följande:
    Nu har ju de jävlarna på SR kommit på ett sätt att kräma ur pengar ur alla datoranvändare....börja sända kanaler på nätet. Jag är övertygad att de gör det bara för att öka på sina minskande intäkter, vem tittar på SRs hela utbud på nätet??.... (Vad läste man mer, företag med övervakningskameror får räkningar, då man faktiskt tittar på en monitor på vad kameran filmar. En monitor KAN användas som en TV, även om den inte har en mottagare.... Man blir så trött. Jag skulle aldrig kunna jobba med ett yrke/bransch där jag inte känner att det jag sysslar med är rätt (skulle ej jobba inom tobaks- eller vapenindustrin), hur kan man jobba för de här klåparna...? Det har ju helt spårat ut!
    Så är det i Danmark. Räcker med att man har ett bredband med 256kb/sek så är man skyldig att betala TV-licens.
Svar på tråden Tv-licens, straff?