Tv-licens, straff?
Jag har ju ingen Tv-säger jag då de ringer..Då kommer de berömda korsförhöret igång...Slutar med att de ger upp, man riktigt hör deras frustrationen i luren. De hotar med att skicka hit en kontrollant. "varsegod" svarar jag.
Nu har den där gubben kommit hit regelbundet i ett halvårstid. Jag är ju aldrig hemma, måste han tycka vara konstigt...Hehe-såklart öppnar jag aldrig dörren.
Nu har han börjat ringa på hos de andra grannarna och fråga om de sett om ngn kommer o går från min lägenhet. De där grannarna känner inte mig och jag har aldrig träffat dem heller så de har ingen aning.
Gubben har en tendens komma sena kvällar och ringa på med ljudlig signal så mitt lilla barn vaknar. Nästa gång kopplar jag ur ringklockan.
Tvn som står här har jag fått av en kompis. Så de kan inte se jag gjort ngt Tv inköp någonsin för jag har fått alla mina Tv hittills.
Ska bli intressant se hur länge de fortsätter komma och ringa på, när de liksom ger upp...Måste ju kännas lönlöst då jag aldrig öppnar. Han kommer ju inse till slut det inte är ngn ide gå hit.
Tv avgiften är löjlig. Jag kan tänka mig bara ha reklamfinansierade kanaler och de är också de enda jag tittar på.