• vänat

Tv-licens, straff?

december bebis skrev 2009-05-09 04:47:43 följande:

Vi betalar tv licens tyvärr. Håller med många andra här att tv licensen borde tas bort. Min man har 2g stått o försvarat sig när jag jobbat. Då har dom varit hos oss o påstått att vi inte betalade tv licens osv... Dom gav sig inte o bad min man visa upp kvitto på att vi hade betalat. Gissa om jag blev arg, inte nog med att man skall betala till dom... Dom slutar ändå inte terrorisera folk grrr. Deras skit program kan jag vara utan. Ringde upp radiotjänst som försvarade sina medarbetare och i princip påsrod att jag ljög. Deras medarbetare skulle ALDRIG ringa på hos folk som betalade tv licens, hon sa dom hade listor dom gick efter.... Begärde en skriftlig ursäkt av dem som jag kunde ha nästa gång dom dök upp o trycka upp i ansiktet på dem.... Motvilligt skickade dom hit en skriftlig ursäkt, men dom dök aldrig upp hos oss igen. Nu efteråt har jag förstått att dom hade "fel" namn på mig o därför terrade oss, men dom skall ge attan i terrorisera människor oavsett.... Jag har 2 förnamn antagligen gick dom efter mitt första namn , medans mitt andra antagligen stod med på deras lista... Inte springer EON eller något annat bolag runt o terroriserar folk.... Antingen får de slopa skiten eller ta ut det på en allmän skatt eller nått. Tänk vad de sparat pengar om de sluppit ha folk som springer runt o terroriserar folk...
    Men sund om du tar bort folket som springer om kring och terrorisera folk de blir ju fler arbetlösa då:)

Natruligtvis håller jag med dig om de du skriver men kunde inte låta bli den första menningen.
  • vänat
    nilspetter skrev 2009-05-09 10:02:47 följande:
    december bebis skrev 2009-05-09 04:55:46 följande:
    Inget vidare argument för att hålla liv i en onödig organisation tycker jag.
    Men det var ju inmte allvarligt de var ju med irroni!!!
  • vänat
    nilspetter skrev 2009-05-09 12:36:00 följande:
    Det var inte dig jag citerade
    Vet men du citrede de inläg som jag svarde på tigare och den person hade cotera mig.
  • vänat

The Man skrev 2009-05-17 16:15:11 följande:

Hustrun berättade just att hon läst i tidningen att man snart måste betala TV-licens bara för att man äger en dator!Snart börjar tydligen TV sända hela sitt utbud över nätet och då är de givetvis rädda att folk ska titta utan att ha betalat TV-licensen!Nu uppkommer ju givetvis frågan, ska man då fortfarande "bara" betala en licens per hushåll, eller kommer de att avkräva licenspengar från ALLA som har en dator????Nä, Fy F*********N ! För TV-licensen. Synd att vi svenskar är så "flata" och bara finner os i detta. Hade det varit i t ex Spanien eler Frankrike så hade det blivit UPPROR!!!!Kan säga så mycket som att hustruns och min planerade utlandsflytt på ålderns höst ser utt att kunna tidigareläggas rejält! Är sååååååå trötta på Sverige och den svenska lagstiftningen i många sammanhang!
    Jo de läkande jag om tigare i dag här i tråden
  • vänat

Anonym (TV lös) skrev 2009-05-17 18:14:50 följande:

Så länge jag inte kollar på TV program i datorn så inte fan tänker jag betala nån licens!Dom är fanimig inte kloka, förbannade överförmyndar sverige!!!
    Vist kan inte annat än att hålla med jag har inte någon tv och inte ser jkag på tv heller via datorn.
  • vänat
    Anonym skrev 2009-05-17 19:11:28 följande:
    Jo, det gäller faktiskt tv-innehav. Oavsett om de fungerar eller ej. Samma system i Danmark - fast de är tuffare med att få in sina pengar.
    Vist men har inget tv kort i min gamal datro så de går inte att se tv så förstår liksom inte varför man då ska betal tv lincens??
Svar på tråden Tv-licens, straff?