• Anonym (nope)

Tv-licens, straff?

Har aldrig betalat men det hände mig oxå en gång att en man kom och hotade att komma nästa gång med den där makapären men nope han kom aldrig.

Jag betalar redan närmare 500kr för både internet och com hem kanaler om jag kan slippa betala för kanaler jag inte tittar på så gör jag gärna det.

• Anonym (nope)
    Butikslager skrev 2009-05-06 16:35:40 följande:
    Tyvärr är ju TV-licensen en LAG. Alltså MÅSTE man betala om man har en tv. Spelar ingen roll om du har en trasig tv eller en tv i garderoben eller på balkongen. Man måste ändå betala.Min vän jobbar på Radiotjänst och hon sa att det var ungefär tio stycken per år som fick böter pga att de inte betalat tv-licensen. Bötern låg på mellan 1200-1500 har jag för mig.Och just nu har de anställt mer folk för att få in fler tv-licenser, så förbered er på att bli uppringda, om ni inte betalar. ;)
    Ja vi blir uppringda och säger NEJ jag har ingen tv för sista gånge. Vad ska dom göra tror du? För dom kan inte tränga sig in och dom kan inte pejla lägenheter så hahahahaha på dom.
  • Anonym (nope)
    Butikslager skrev 2009-05-06 16:44:50 följande:
    Det är en lag och det borde ju du som arbetar där veta. Lagen slutar inte gälla bara för att du studerar eller har lite pengar. Och lagar är ju till för att följas, men självklart finns det ju dem som bryter lagar.Och vi måste ingenting här i livet. Det enda vi måste är att dö.
    Läs på lite det funkar bara på hus.
  • Anonym (NOPE)

Jag har ALDRIG betalat De har knackat på min dörr men jag har aldrig öppnat. De har skickat mig fakturor (många) som jag bara rivit De har ringt men då har jag sagt att jag inte använder TV på grund av religiösa skäl Så länge de inte ser din TV kan de aldrig få dig att betala

• Anonym (NOPE)
    Anonym skrev 2009-05-17 14:31:30 följande:
    Anonym (NOPE) skrev 2009-05-17 14:21:27 följande: OK men är du medvet om att de som står på andra sida yttredörren ändå kan se att de rör sig blir mörkar vid tithållet så de vet att du är hemma även om du inte öpnnar dörren.Sen kan de ju inget göra åt den saken.
    Så länge jag inte öppnar och de ser/hör min TV så kan de aldrig tvinga mig betala De har även ringt och hört radion i bakgrunden skulle skicka mig faktura men jag fick aldrig någon-vilket var konstigt! De kanske har gett upp??
  • Anonym (NOPE)
    MatsAtari skrev 2009-05-17 15:19:19 följande:
    De har tydligen 700miljoner undanstoppat från licenspengar.Ändå fortsätter de att höja och höja TV-avgiften...
    ja de ska bara ha mer och mer och mer förbannad blir man. SVT är ju lika med skit också för den delen....
  • Anonym (NOPE)

Hihi de har ringt till mig nu ikväll Alltså har de int gett upp

• Anonym (NOPE)
    Ni som har haft Radiotjänsten på dörren, kommer de alltid 2 och 2 eller ensamma??
Svar på tråden Tv-licens, straff?