• Anonym

Tv-licens, straff?

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 16:57:07 följande:

den summan du skrev i böter stämmer inte och oftast får man INTE böter.
    Jo då summan stämmer. och jag skrev inte folk får böter OFTA.
  • Anonym

Anonym (anna) skrev 2009-05-06 17:00:14 följande:

Har aldrig betalat och kommer aldrig göra. En snabb överslagsräkning ger mig tillfredsställelsen att jag därmed sparat drygt 15 000 kr sedan jag flyttade hemifrån.Vi har haft många från radiotjänst som ringt på dörren men skiter i att öppna. De terroriserade oss via mobilerna alldeles nyss då vi flyttade, ringde både mig och sambon. Alla möjliga tider på dygnet dessutom. Sambon sa att han är elallergiker och jag sa att vi är bohemer som hatar elektronik!
    ha ha ha!!! Vilka suveräna ursäkter!
  • Anonym

Anonym (anna) skrev 2009-05-06 17:00:14 följande:

Har aldrig betalat och kommer aldrig göra. En snabb överslagsräkning ger mig tillfredsställelsen att jag därmed sparat drygt 15 000 kr sedan jag flyttade hemifrån. Vi har haft många från radiotjänst som ringt på dörren men skiter i att öppna. De terroriserade oss via mobilerna alldeles nyss då vi flyttade, ringde både mig och sambon. Alla möjliga tider på dygnet dessutom. Sambon sa att han är elallergiker och jag sa att vi är bohemer som hatar elektronik!
    Men du drar dig inte för att titta på tv och lyssna på radio antar jag?
  • Anonym

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 17:10:50 följande:

nej summan stämmer inte.
    Asså shit! du säger ju själv att du är FD RT jobbare saker kanske har ändrats sedan du jobbat. Summan stämmer, vi diskuterade detta på jobbet för några dagar sedan då dom vill höja böterna. och just nu kan man få upp till 1500 i böter!
  • Anonym

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 18:48:31 följande:

märkligt att det inte är så. har vänner som jobbar kvar och nej det säger att det inte har ändrats och inte kommer göra det på några år.
    visst då är det väl någon av våra chefer som ljuger för någon av oss. vad är den rätta summan då enligt dina kompisar?
  • Anonym

Anonym (fd RT-jobbare) skrev 2009-05-06 19:11:14 följande:

induviduellt. var exakt jobbar du?
    Nej då det skulle ju vara sjukt om det var individuellt. som att man skulle få olika böter på fortkörning och andra saker, nej. Och så vill jag inte skriva ut vart jag jobbar. För då skulle jag riskera mitt jobb.
  • Anonym

Man betalar väl tv-licens när man har dator med.???
    för att man ser ju på program där.

• Anonym
    Anonym (Max Headroom) skrev 2009-05-06 21:17:32 följande:
    Ja, om man gått på propagandan! (Varför tror du SVT lägger ut TV på nätet, för att berättiga att ta avgift från datorer...)
    Då är det bara att betala och se glad ut,

Jag vill inte betala så mkt i dagis avgift när ´barnen inte går så många timmar.
    men jag måste!!!
  • Anonym
    Add3 skrev 2009-05-06 21:46:04 följande:
    Kan du inte ansöka om färre timmar? Eller påverkar inte det avgiften?
    det påverkar inte,
    Dom går 50% på dagis.
  • Anonym

Det finns en apparat som kan plocka upp signaler men i flerfamiljshus är det omöjligt att avgöra varifrån signalerna kommer. Även i ett villaområde kan det vara svårt att veta varifrån signalerna härstammar.

Svar på tråden Tv-licens, straff?