Våttorka golv
Min mamma har alltid sagt att om man våttorkar golvet en gång så drar man bara runt samma skit, därför våttorkar jag alltid golven två gånger. Vilken inverkar en moders ord kan ha
Hur gör du?
Min mamma har alltid sagt att om man våttorkar golvet en gång så drar man bara runt samma skit, därför våttorkar jag alltid golven två gånger. Vilken inverkar en moders ord kan ha
Hur gör du?
Sniglar och Krut skrev 2009-04-30 17:49:29 följande:
En gång.
Två gånger.
Gör det så sällan, så all skit släpper inte på första rundan. Fast jag häller rengöringen i en sprayflaska och sprutar på golvet, sen tar jag en fuktig microfibermopp och sveper lite med.
jag dammsuger sedan moppar sedan dammsuger igen. :) haha då är allt borta sedan
En gång. Så skitigt blir det ju inte inne. Man får ju skippa att gå med skor där. Helst ska man ju bara fukttorka golvet har jag hört för blir det för blött så växer bakterierna till. Jag torkar golvet kanske 4 ggr per år men det blir ändå inte särskilt smutsigt i vattnet.
Blöter hela golvet, går på med såpvatten och borste eller trasa, sköljer sen tills vattnet är helt klart. Ju oftare desto bättre.
Där vi har behandlat golven (sovrum och liknande) räknar vi med att inte behöva våttorka alls.
Såpa och vatten, drar en gång. Mest för att det ser fräscht ut och luktar städat, skit samma om jag "drar runt smutsen" och det växer bakterier. Det man inte ser mår man inte dåligt a Sedan brukar jag springa med mr muscleflaskan och spraya + torka bort fläckar mellan storstäden.
Jag torkar en gång. Om man använder ENJO behöver man ingen hink, utan man blöter moppen och så kan man spraya vatten på synliga fläckar. Allt smuts samlas i moppen som man tvättar i tvättmaskinen sen. Bara vatten på golvet, inga kemikalier som virvlar runt i rummet
en gång men tar moppen fram och tillbaka ett antal ggr på samma ställe
En gång. Ibland använder jag microfibermopp men vanligtvis en vanlig svabb (en sån där med trådar). Har f.ö. en lokalvårdarutbildning och gör så ändå (eftersom det sällan ÄR särskilt skitigt i ett normalstädat hem och man dammsuger före - ergo inte så mycket skit att flytta omkring).
En gång. Men jag byter oftast vatten två gånger i varje rum (måste ändå ha vattnet i diskhon då jag annars får en badande ettåring på köpet
)
kan vi inte säga MOPPA då?
Då får man väll ta o "svabba" golven då
Jag moppar en gång men byter vatten 2-3 gånger och försöker göra det två gånger i veckan så det hinner inte bli så skitigt. Ja, och så dammsuger jag innan.
Mogen konversation vad fan det heter:) hahaha
Blommiga tjejen skrev 2009-05-04 08:17:55 följande:
Jag torkar golvet en gång. Min mamma jobbade som lokalvårdare och har lärt mig att inte använda en garnmopp som doppas i samma vatten flera gånger, utan använda en platt mikrofiberduk att torka med. Man börjar längst bort i rummet och torkar emot sig, så att smutsen som inte fastnar i mikrofiberduken följer med moppen framåt. När man är klar kan det vara lite smuts kvar på golvet där man slutar moppa och det torkar jag upp med ett fuktat ark hushållspapper.