• Fidelis ad urnam

Våttorka golv

Min mamma har alltid sagt att om man våttorkar golvet en gång så drar man bara runt samma skit, därför våttorkar jag alltid golven två gånger. Vilken inverkar en moders ord kan ha {#lang_emotions_sunny}

Hur gör du?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våttorka golv
  • Taggtroden

Sniglar och Krut skrev 2009-04-30 17:49:29 följande:

Samma här, och det blir betydligt renare med en sån mopp än med en sån där trådig grej som bara drar runt skiten.
    Exakt! De är kanonbra!
  • Trynträ

En gång. Så skitigt blir det ju inte inne. Man får ju skippa att gå med skor där. Helst ska man ju bara fukttorka golvet har jag hört för blir det för blött så växer bakterierna till. Jag torkar golvet kanske 4 ggr per år men det blir ändå inte särskilt smutsigt i vattnet.

• glasbubblan

Blöter hela golvet, går på med såpvatten och borste eller trasa, sköljer sen tills vattnet är helt klart. Ju oftare desto bättre.

Där vi har behandlat golven (sovrum och liknande) räknar vi med att inte behöva våttorka alls.

• EliLeoMa

Såpa och vatten, drar en gång. Mest för att det ser fräscht ut och luktar städat, skit samma om jag "drar runt smutsen" och det växer bakterier. Det man inte ser mår man inte dåligt a Sedan brukar jag springa med mr muscleflaskan och spraya + torka bort fläckar mellan storstäden.

• jos7979

Jag torkar en gång. Om man använder ENJO behöver man ingen hink, utan man blöter moppen och så kan man spraya vatten på synliga fläckar. Allt smuts samlas i moppen som man tvättar i tvättmaskinen sen. Bara vatten på golvet, inga kemikalier som virvlar runt i rummet

• PetraD

en gång men tar moppen fram och tillbaka ett antal ggr på samma ställe

• PetraD
    PetraDeliu skrev 2009-05-03 11:40:17 följande:
    en gång men tar moppen fram och tillbaka ett antal ggr på samma ställe
    byter vatten/tar fler gånger om vattnet är extra smutsigt
  • Rigmor Mortis

En gång. Ibland använder jag microfibermopp men vanligtvis en vanlig svabb (en sån där med trådar). Har f.ö. en lokalvårdarutbildning och gör så ändå (eftersom det sällan ÄR särskilt skitigt i ett normalstädat hem och man dammsuger före - ergo inte så mycket skit att flytta omkring).

• Angels Fall First

En gång. Men jag byter oftast vatten två gånger i varje rum (måste ändå ha vattnet i diskhon då jag annars får en badande ettåring på köpet )

People like you are the reason people like me need medication
  • talare

kan vi inte säga MOPPA då?

anmara skrev 2009-04-30 15:35:44 följande:
    Skurar gör man med trasa och skurborste, våttorkar gör man med mopp.
  • Agamemnon

Jag moppar en gång men byter vatten 2-3 gånger och försöker göra det två gånger i veckan så det hinner inte bli så skitigt. Ja, och så dammsuger jag innan.

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Blommiga tjejen

Mogen konversation vad fan det heter:) hahaha

• talare

Blommiga tjejen skrev 2009-05-04 08:17:55 följande:

Mogen konversation vad fan det heter:) hahaha
    hehe viktigt ju
  • blå fisk

Jag torkar golvet en gång. Min mamma jobbade som lokalvårdare och har lärt mig att inte använda en garnmopp som doppas i samma vatten flera gånger, utan använda en platt mikrofiberduk att torka med. Man börjar längst bort i rummet och torkar emot sig, så att smutsen som inte fastnar i mikrofiberduken följer med moppen framåt. När man är klar kan det vara lite smuts kvar på golvet där man slutar moppa och det torkar jag upp med ett fuktat ark hushållspapper.

Svar på tråden Våttorka golv