• Fidelis ad urnam

Våttorka golv

Min mamma har alltid sagt att om man våttorkar golvet en gång så drar man bara runt samma skit, därför våttorkar jag alltid golven två gånger. Vilken inverkar en moders ord kan ha {#lang_emotions_sunny}

Hur gör du?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våttorka golv
  • Taggtroden

Jag använder inte en hink med vatten och såpa i, utan sköljer moppen (microfibermopp) under hett vatten och droppar på lite såpa. Tokar ett rum. Sedan sköljer jag ur den under rinnande vatten igen och torkar nästa rum osv. Har nämligen ingen hink som passar att vrida ur microfibermoppen i så det funkar bäst såhär :)

• Fidelis ad urnam
    ballerinamuffins skrev 2009-04-30 13:21:15 följande:
    Det heter inte våttorka. är det vått kan det inte vara torrt!!!!!!!! Det heter tvätta golvet, alltså man tvättar med vatten. och det är inte torrt..... ursäkta ja la mig i:)
    Så man torkar av bordet med en torr trasa?
    Våttorka är nog ett ord de flesta använder.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • ballerinamuffins

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-30 14:19:57 följande:

Så man torkar av bordet med en torr trasa?Våttorka är nog ett ord de flesta använder.
    Ne de har du ju rätt i, men de e en annan sak;)
  • Mornie Alantie

Jag tror att torka kan anses ha två betydelser:

1. Avlägsna vatten från något
    2. Att rengöra något med fuktig trasa eller mopp

• lövet2
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-30 14:19:57 följande:
    Så man torkar av bordet med en torr trasa? Våttorka är nog ett ord de flesta använder.
    Äh, jag säger skura golvet ...
    But - he kept his integrity!
  • redneck girl

dammar,dammsuger och moppar en gång.men byter vatten ofta.vem orkar moppa alla golv i huset 2 ggr,inte jag=)

• anmara
    lövet2 skrev 2009-04-30 15:21:39 följande:
    Äh, jag säger skura golvet ...
    Skurar gör man med trasa och skurborste, våttorkar gör man med mopp.
  • Anna kaffekanna

Skulle det inte vara lättare o snabbare att skölja av moppen under rinnande vatten innan man doppar den i tvättvattnet igen? På så vis för man ju inte ner smutsen från golvet i vattnet o d hålls rent, inte världens smidigaste men det måste ju va snabbare än att torka två varv i alla fall   Jag e för lat för nåndera så här blir d bara ett varv.

♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Sniglar och Krut
    Taggtroden skrev 2009-04-30 14:04:37 följande:
    Jag använder inte en hink med vatten och såpa i, utan sköljer moppen (microfibermopp) under hett vatten och droppar på lite såpa. Tokar ett rum. Sedan sköljer jag ur den under rinnande vatten igen och torkar nästa rum osv. Har nämligen ingen hink som passar att vrida ur microfibermoppen i så det funkar bäst såhär :)
    Samma här, och det blir betydligt renare med en sån mopp än med en sån där trådig grej som bara drar runt skiten.
Svar på tråden Våttorka golv