Inlägg från: Krulltott07 |Visa alla inlägg
  • Krulltott07

Lucifer?

siamusen skrev 2009-04-30 21:47:47 följande:
    Vad heter det barn ni har nu? Har han/hon ocksa ett speciellt namn?
    Smilla
  • Krulltott07

Men skulle Lusifer skapa lika mycket reaktioner?

• Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 21:56:30 följande:
    Säkert men ni skulle dessutom bli anklagade för att vara obildade som stavar namnet fel
    Haha! Ja o dessutom är det inte lika fint som Lucifer
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 22:00:54 följande:
    Jag försökte få igenom Lucian pa vår senaste son förresten, men maken ville inte.
    ok, det e ju så typiskt när man äntligen har kommit på ett namn som man verkligen gillar, så tycker inte maken samma
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 22:11:32 följande:
    Exakt!Vad sâger din sambo-man om Lucifer?
    Det e faktiskt det enda killnamn vi kommit över ens om
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-04-30 22:20:07 följande:
    Känns det 100% rätt skulle jag ta det antar jag, även om jag skulle vara medveten om att jag skulle fa försvara mitt namnval.Välj nagot mer "vanligt" i andranamn sa kan han ju byta om han inte trivs. Det har vi gjort med våra barn.
    Mmm, det va ju smart! Har ja inte tänkt på Frågan e bara vad det andra namnet skulle va för våran del
  • Krulltott07
    Lenk skrev 2009-04-30 22:19:00 följande:
    Jag tycker det är ett jättevackert namn. Det är inte ofta folk uttalar Lucifer i samband med Satan längre, jag tvivlar starkt på att barn i samma ålder när de kommer upp i skolåldern har någon som helst aning om att det är ett av namnen som representerade Satan. Namnet är vackert, det har en underbar betydelse och jag har det själv på min "kanske"-lista över namn.
    Så tänker ja åxå...
  • Krulltott07

Det ja funderar på e om vuxna kommer att behandla min son annorlunda bara för att han skulle heta Lucifer? I så fall e de ju sjukt!

• Krulltott07
    Lenk skrev 2009-04-30 23:19:44 följande:
    Det tror jag inte, möjligtvis mot er som har döpt honom (ignoranta dumheter) men inte mot pojken
    Det kan nog stämma...
Svar på tråden Lucifer?