Inlägg från: Krulltott07 |Visa alla inlägg
  • Krulltott07

Lucifer?

EKJ76 skrev 2009-05-01 09:09:44 följande:
    1: På en hund, ok. På ett barn, nej.2: Inte illa att lyckas missa varför man firar jul. Det är en ganska väsentlig del av allmänbildningen kan tyckas. Grattis!3: Om du är "superateist", varför vill du då döpa ditt barn?
    Svar på 2: Tack
    3: Ok, fel av mej.. namnge... Min första tös e inte heller döpt...
  • Krulltott07
    Ceal skrev 2009-05-01 12:00:09 följande:
    Men tror inte du får döpa ditt barn i kyrkan till Lucifer eftersom prästerna är ju religiösa :P
    Sorry, namnge vårat första barn e inte heller döpt...
  • Krulltott07
    allfrida skrev 2009-05-01 12:12:15 följande:
    om du inte visste va julen handla om har du inte gått i skolan? Hur mkt ateist man än är så är det väl ren allmänbildning ... :) Bara undrar för jag blev rätt impad över hur du kunnat ungå att veta det.. Du visste ju endå att lucifer va djälvulens namn. Och självklart kan du döpa ett barn till det. Han har ju inte ensamrätt på det namnet. Det är väl mest vilken framtid du vill ge dit barn. Han lär ju bli rätt retad i livet...Ett man lever man ju med resten av sitt liv. Men det är ju du som är förälder och du har rätt att välja det som är dit barns bästa.
    Som sagt, ja har aldrig velat lära mej nått om religion, speciellt inte kristendomen... fast det beror nog på andra saker som inte hör hit
    Å att ja vet vad Lucifer står för för många har endast att gör med att folk har berättat det för mej
    Sen tycker ja att de e värre i så fall att heta Britta eller Ulla m.m.
  • Krulltott07
    siamusen skrev 2009-05-01 12:19:15 följande:
    Man får nu men jag vet inte hur det var innan. Av de 30 nagonting som heter Lucifer är bara 10 stycken under 8 dock.TS- gillar ni inte Lucidor istället?
    Nja, det va inte helt fel... det tål att tänkas på det värsta e att vi har helt snöat in på Lucifer å då tycker ja att det blir svårt att hitta nått som e lika fint men helt otänkbart va det inte !
  • Krulltott07
    Detvackrastejagvet skrev 2009-05-01 13:31:09 följande:
    Lucius kanske ar battre??
    Nja, då tänker ja på löss
  • Krulltott07
    Lavish skrev 2009-05-01 23:42:01 följande:
    Jag tycker det är en dålig ide. Kanske kan du ha Lucifer som andranamn? Anledning är att jag tror barnet kommer få det svårt för sig med det namnet och om jag vore du skulle jag inte tycka att det vore värt att barnet ska lida resten av livet för att du tyckte det var ett gulligt namn.
    Ok, men på vilket sätt skulle nån få svårt för sig hela livet bara för att den personen skulle heta Lucifer?
    Skulle folk kasta vitlök efter honom eller?
    Givetvis så förstår jag att en del folk kommer att tänka: Oj, det är ju djävulens namn... MEN jag har svårt att förstå att det blir mer än så..?
    Barn vet ju inte om vad Lucifer en gång stog för, å när de blir så stora att de förstår (tonåringar)de så tror ja att det bara blir en kul grejj typ: Haha, har dina föräldrar döpt dej efter djävulen eller?
    Svar: Japp självklart!
  • Krulltott07

Den senaste meningen va på skämt alltså....

• Krulltott07
    Lobro skrev 2009-05-02 10:39:34 följande:
    Om ni gillar det så varför inte?Tror definitivt inte erat barn kommer bli retat eller mobbad pga det namnet, barn heter ju alla möjliga konstiga namn nuförtiden och jag tror oxå det är värre att heta Britta, Nora, Ulla osv när det gäller att bli retad för sitt namn!Min dotter heter Tigra, det har jag oxå fått många höjda ögonbryn för när jag berättat men det skiter jag fullkommligt i för jag tycker det är superfint!Får se om hon får men för livet sen
    Haha! Ja precis
  • Krulltott07
    Lavish skrev 2009-05-02 12:50:30 följande:
    Säker kan ingen vara med personligen skulle jag tycka risken var för stor. Vilka barn menar du inte vet vad Lucifer en gång stod för? 1,5 åringar eller 7 åringar? Tyvärr är barn ibland både allmänbildade och välinformerade :-S Jag tror det kan bli en risk att man kommer se hans namn som ett skämt, t.ex när han söker jobb i framtiden. Och tänk om han väljer att bli kristen som vuxen?
    ja tror ändå att de flesta barn inte har nån aning om vad Lucifer stog för...
    Att folk kommer se det som ett skämt har ja väldigt svårt att tro, då tycker ja att det finns mycket värre namn som skulle kunna va ett skämt Om han i värsta fall skulle bli kristen så får han väl byta namn...
    ( men de hoppas ja i så fall att han inte blir )
  • Krulltott07
    Mollly skrev 2009-05-02 19:00:17 följande:
    Jag tycker Lucifer är jätte fint. vi funderade själva på det.. och Lucifer är inte djavulen utan en ängel. han kom till helvetet bara för att han inte gjorde som gud ville. så läste jag mig till det när vi kollade upp vad namnet betyder. sen lever vi ju faktiskt på 2000-talet nu Tycker det är helt fel och säga att döpa sitt barn till Lucifer skulle vara lika hemskt som att döpa det till Adolf Hitler.. bättre att läsa på lite innan man yttrar sig..
    Håller helt å hållet med!
  • Krulltott07
    JMN skrev 2009-05-02 18:54:04 följande:
    Lucifer är ungefär lika gulligt som att döpa sitt barn till Adolf Hitler! Inte alls med andra ord. Spelar ingen roll om man är troende eller ej, Lucifer är namnet på djävulen.
    Ja alla tycker vi olika! Men ja tycker veeeerkligen inte att det skulle va som att döpa barnet tiill hittler...
  • Krulltott07
    BubbelBoom skrev 2009-05-02 19:47:29 följande:
    Får man ens döpa sitt barn till Lucifer?
    Är inte säker... men ja ska kolla upp de..
  • Krulltott07

Av den här tråden drar jag slutsattsen (hittills) Att det är väldigt många som verkligen gillar namnet o som inte tror att det skulle innebära några större problem...
    Och att det är några få som är super anti

• Krulltott07
    siamusen skrev 2009-05-02 20:04:00 följande:
    Och så finns det såna som jag som tycker namnet är fint men som ändå nog skulle undvika det för säkerhets skull just pga associationerna andra skulle få.Tex sa tror jag faktiskt, tyvärr egentligen, att om ett företag skulle vâlja mellan 2 personer att ha som konsult eller "ansiktet utat" person och den ena hette Lucifer och den andra Elias och båda har samma meriter sa faller valet pa Elias.Ta Lucidor ....*hjärntvättar*
    Ja det kanske stämmer... *funderar*
  • Krulltott07

Det blev ingen Lucifer... det blev en liten Isa!

Svar på tråden Lucifer?