VanillaGorilla skrev 2009-05-03 09:56:08 följande:
Jenny N - vi är 2 vuxna och tre barn så vi behöver ett ganska stort hus.... Och vi lägger nog inte mer än 2 milj. Det som är viktigt är att det finns barn och natur runtomkring Vi är van med nån mil till närmaste centrum, så det är helt ok att bo lite "avsides". Min man har fått jobb i västerhaninge, så vi tänkte att det blir smidigast pendling att bo söder om. Ska det byggas dagis i Lidatorp inom en snar framtid eller? Vet du något om skolorna i Ösmo? Våra barn är 10år, 6 år och 7 månader gamla.
Då skulle parhusen/kedjehusen i Lidatorp räcka rent storleksmässigt för er, det är 4 rum på överplan, 2 större och 2 lite mindre, 1 av dom är tänkt som allrum, men vet flera som satt upp en vägg och dörr och gjort om det till fjärde sovrum.
Sen på nereplan är det kök, vardagsrum och tvättstuga, hall och förråd.
I Ösmo finns 2 skolor (tror jag, är inte helt insatt då jag mina barn är lite för små ännu) Den ena skolan har jättebra rykte, där går många barn härifrån.
Den andra har jag hört lite blandat om, vissa har sagt bra andra lite sämre.
Min äldsta dotter börjar skolan nästa höst och velar mellan den skolan med bäst rykte i Ösmo och ett par skolor nere i Nynäs, vilken vi än väljer så vet jag att hon kommer ha barn från området i samma skola och det känns skönt.
Det fanns planer på att bygga ett dagis här, men kommunen motsatte sig det av någon anledning så alla barn går i Ösmo eller Nynäs men det funkar bra, men som sagt bil är ett +.
www.bosthlm.se/objdesc.aspx&TYP=CMVilla
www.bosthlm.se/objdesc.aspx&TYP=CMVilla
Annars finns det nog en hel del radhus och villor i Ösmo som skulle passa storleksmässigt.
Nä nu ska vi ut och grilla med grannarna =)
Lycka till!